HTC hledá kupce pro divizi virtuální reality Vive VR, zájem by mohl mít Google i Apple

  • HTC hledá možnost, jak se zbavit divize pro virtuální realitu
  • Systém Vive VR patří mezi nejlepší řešení pro virtuální realitu, vyžaduje ale výkonný počítač
  • Mezi potenciálními kupci je Google ale možná i Apple

Dle informací webu Bloomberg společnost HTC hledá způsoby, jak prodat divizi pro virtuální realitu, která je v současnosti prezentována jediným produktem v podobě systému Vive VR. Rovněž také uvažuje o prodeji celé společnosti HTC nebo získání strategického investora, což naznačuje značné finanční problémy. O divizi i celé HTC se pochopitelně už zajímá několik společností, mezi kterými je například i Google.

Valve ve spolupráci s HTC minulý rok představilo první generaci hi-endového řešení pro virtuální realitu, které kombinuje helmu na hlavu a dva ovladače. Oproti hlavní konkurenci Oculus Rift (spadá pod Facebook) vyniká laserovým snímáním pozice všech předmětů, které je velmi přesné a přizpůsobené pro pohyb ve volném prostoru. Díky tomu si drží pozici nejlepšího, ale také nejdražšího systému pro virtuální reality dneška.

První generace firmu nezachrání

Virtuální realita je jistě budoucnost, ale jak se několikrát zmínil i sám Mark Zuckerberg, který v rámci Facebooku vlastní Oculus VR (Oculus Rift), jedná se o běh na dlouhou trať. V současné době si tak tyto systémy pro virtuální realitu kupují hlavně geekové a nadšenci, kteří chtějí být u zrodu i přes to, že kvalita zážitku je stále poměrně nízká kvůli mnoha vlastnostem – nízké rozlišení displeje, těžké helmy ve kterých se člověk pěkně zapotí, omezující kabel k počítači a podobně.

Finanční problémy HTC se objevily s propadem trhu na poli chytrých mobilních telefonů, kdy podíl HTC na poli mobilních telefonů spadl až k hranici dvou procent. To se pochopitelně odrazilo i na celkové hodnotě společnosti, která se za posledních pět let propadla o 75 % na současných 1,9 miliardy dolarů.

I když se HTC Vive VR prodává mnohem lépe, než Oculus Rift – v prvním čtvrtletí se dle odhadů IDC podařilo prodat 190 tisíc kusů, zatímco Oculus Rift jen 99 tisíc kusů, na záchranu společnosti to pochopitelně nestačí. Stále jde totiž o malý objem, protože pokud jednoduše vynásobíme prodeje a ceny za jeden kus, dostaneme částku pouze kolem 150 milionů dolarů, což je přitom jen příjem bez započtení všech nákladů na vývoj a výrobu.

Facebook má obrovský příjem z reklamy, takže má finance a čas na to, přetrpět počáteční období nižších prodejů. V takové pozici ale HTC v tuto chvíli není.

Zájem by mohl mít Google i Apple

Dle zdrojů se o divizi s virtuální realitou začal zajímat Google, se kterým už probíhají schůzky. Google představil vlastní řešení mobilní virtuální reality Daydream, která kombinuje helmu a kompatibilní chytrý mobilní telefon, podobně jako třeba Samsung Gear VR.

I když Google nemá žádnou výkonnou desktopovou platformu, mohl by koupí získat základ pro budoucí boj s Facebookem, který chce virtuální realitu použít nejen na hry, ale i sociální komunikaci a interakci všeho druhu. Je jasné, že mobilní verze virtuální reality bude mít s řádově nižším výkonem vždy menší možnosti než velké počítačové řešení. Otázka je, jestli chce Googlu bojovat jen v mobilní oblasti, nebo si pojistit i hi-end počítačový segment, kde se začal zabydlovat Facebook.

Klepněte pro větší obrázek

Mezi kupci by mohl být i Apple, který při představení nových iMaců odhalil i kompatibilitu právě s virtuální realitou v rámci řešení HTC Vive VR. Apple má v tomto směru desktopovou platformu, se kterou by mohl novou éru desktopové virtuální reality. Nové iMacy se samostatnými grafikami mají vysoký procesorový i grafický výkon, takže by v tom neměl být příliš problém. Díky Thunderboltu 3.0 lze navíc k MacBookům připojit výkonné grafické karty v boxu, takže by si mohli virtuální realitu užít i majitelé mobilních zařízení od Applu.

Applu se zkrátka krásně otevírá prostor pro vstup do herního segmentu, který by se soustředil pouze na VR a tím pádem by vůbec nemusel čelit konkurenci v podobě obrovské nabídky klasických starých i nových „2D“ her běžících na Windows.

Pokud si zaspekulujeme do třetice, musíme jednoznačně vybrat samotnou společnost Valve, která se na vývoji technologií a softwaru pro Vive VR podílí od začátku. Valve má díky Steamu a prodeji vlastních her obrovský dostatek prostředků, aby mohla divizi odkoupit jen pro sebe. Zatímco na začátku bylo partnerství s HTC potřeba, protože Valve potřebovalo někoho se zkušenostmi s výrobou hardwaru, nyní už je určitě situace lepší a Valve by si jistě dokázalo případně najít jiného výrobce, který by neměl podíl na společnosti.

Témata článku: Google, Apple, Facebook, Byznys, Windows, Steam, HTC, Mobilní telefon, Virtuální realita, Samsung, HTC Vive, Oculus Rift, Mark Zuckerberg, Investice, IDC, Malá možnost, Poslední rok, Herní segment, Nízký prodej, Současná doba, Potenciální kupec, Finanční problém, První generace, První čtvrtletí, Strategický investor

9 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Lukáš Košík 29. 8. 2017 11:10:42
    Nemáte ten graf trochu blbě? Přes 2 miliardy kusů za jedno čtvrtletí?...
  • zogoth 29. 8. 2017 9:51:15
    Vive je opravdu nejlepší ale ještě to stále není ono kvůli rozlišení. Jak...
  • Adam Schubert 29. 8. 2017 2:35:19
    Ja typuji Valve, na HTC Vive jsou uz moc zavysli a ted si nemuzou dovolit...
Určitě si přečtěte

Android Pay konečně míří do Česka

Android Pay konečně míří do Česka

** Mobilní platební systém Googlu konečně míří do Česka ** Prý by to mělo být na podzim ** Mobilem zaplatíte nákup stejně jako bezkontaktní kartou

Dnes | Čížek Jakub, Kluska Vladislav | 3

Velký přehled neuročipů aneb i umělá inteligence potřebuje efektivní mozek

Velký přehled neuročipů aneb i umělá inteligence potřebuje efektivní mozek

** Umělá inteligence se dostává do stále více segmentů a hraje stále důležitější roli ** Provoz umělé inteligence už není na klasických čipech efektivní a vznikají specializované modely ** Neuročipy a akcelerátory vyvíjí jak velké technologické společnosti, tak i vědecké laboratoře

21.  9.  2017 | Javůrek Karel | 1