Hudební služba Spotify hlásí 100 milionů platících zákazníků. Finančně je ale v mínusu

Služba Spotify, která nabízí streamování a podcasting hudby, oznámila své finanční výsledky za první čtvrtletí tohoto roku. Pochlubila se také počty svých uživatelů: celkem jich má 217 milionů, z toho sto milionů používá prémiovou, tedy placenou verzi.

Spotify se daří postupně rozšiřovat na další trhy – například koncem února vstoupila streamovací služba na indický trh, kde během prvního týdne získala milion registrovaných uživatelů. V následujících čtyřech týdnech se pak toto číslo ještě více než zdvojnásobilo.

Více uživatelů neznamená vyšší zisk

Navzdory rostoucímu počtu uživatelů nedokázalo Spotify ani tento úspěch proměnit ve finanční zisk. Ačkoli celkové tržby v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 33 % na 1 511 milionů eur, vykázal provozovatel čistou ztrátu ve výši 142 milionů eur, což působí ve srovnání s prosincovým ziskem 442 milionů eur poměrně nepříjemně.

Pokud se ale podíváme na uvedená čísla optimisticky, můžeme konstatovat, že je to lepší stav, než jaký panoval před rokem. V prvním čtvrtletí 2018 totiž Spotify vykázalo ztrátu 169 milionů eur. Za nepříznivým výsledkem stojí vyplácení ročních bonusů zaměstnancům a daně.

Provozovatelé v dohledné době nečekají žádné markantní zlepšení hospodářských výsledků. Hodlají však posílit pozici služby na globálním hudebním trhu. K tomu má Spotify dopomoci i spolupráce s dalšími firmami, jako jsou Google, Samsung či Hulu. Ve zprávě pro akcionáře Spotify uvádí: „Výsledky za 1. čtvrtletí 2019 byly do značné míry pozitivní, přičemž většina metrik překonala naše očekávání.“

Čísla vypadají nadějně

Spotify je v současnosti dostupné v 79 zemích, přičemž počet platících uživatelů meziročně vzrostl o 32 %. Dosažení hranice sta milionů platících klientů firma označuje jako významný milník ve své historii. Za nárůstem vidí mimo jiné i akci, v jejímž rámci mohli předplatitelé získat zdarma chytrý reproduktor Google Home Mini.

Možnost získat chytrý reproduktor spolu s předplatným firma v březnu rozšířila na trhy ve Velké Británii a ve Francii – podmínky jsou přitom prakticky stejné, jako v USA. Spotify vidí v reproduktorech ovládaných hlasovými příkazy velkou budoucnost a klíčovou oblast růstu.

Spotify tak nadále udržuje pozici v současnosti největší služby na světě pro streamování hudby. Přes dosavadní hospodářské výsledky očekává ve druhém čtvrtletí růst, pokračující relativně podobným tempem. Ani v takovém případě však analytici nepředpokládají, že by se účetnictví dostalo z červených čísel.

Diskuze (13) Další článek: Vláda připravuje bič na Google a Facebook. Chce pro ně sektorovou daň

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,