Podle analytiků ze společnosti Counterpoint zažívaly hudební služby letos v zimě a zkraje jara hotové žně. V prvním čtvrtletí vzrostl počet předplatitelů podle odhadů na 394 milionů, přičemž pomohly i první týdny koronakrize. Lidé byli častěji doma a konzumovali digitální obsah včetně muziky.
Spotify má nové levné předplatné Duo pro páry. Musí ale bydlet společně
Z hlediska tržeb ve stejném období i nadále a s převahou vládlo Spotify (30 % tržeb v Q1) následované Apple Music (25 %) a s větším odstupem pak službami Amazon Music (12 %) a konečně YouTube Music (9 %).
Hudební služba na YouTube je ze všech nejmladší, nové předplatitele tedy teprve nabírá a má z čeho čerpat (miliardová základna diváků na YouTube). Lze tedy předpokládat, že ještě poroste. Nafoukne se také o posluchače starší hudební služby Google Play Music, které k sobě postupně migruje.
Tržby hudebních služeb v prvním čtvrtletí podle Counterpointu
Obě služby jsou ale přece jen odlišné, a tak část předplatitelů služby Play Music, kterou Google ukončí na konci roku, jistě přejde ke konkurenci – především právě ke Spotify, které se dnes stalo prakticky synonymem webu a aplikace, kde lze poslouchat muziku legálně zdarma, nebo za měsíční paušál.