Byznys | Hudba, filmy, seriály

Hudební služby si už předplácí skoro 400 milionů posluchačů. MP3 by dnes pirátil jen blázen

Hudební služby si už předplácí skoro 400 milionů posluchačů. MP3 by dnes pirátil jen blázen

Podle analytiků ze společnosti Counterpoint zažívaly hudební služby letos v zimě a zkraje jara hotové žně. V prvním čtvrtletí vzrostl počet předplatitelů podle odhadů na 394 milionů, přičemž pomohly i první týdny koronakrize. Lidé byli častěji doma a konzumovali digitální obsah včetně muziky.

Z hlediska tržeb ve stejném období i nadále a s převahou vládlo Spotify (30 % tržeb v Q1) následované Apple Music (25 %) a s větším odstupem pak službami Amazon Music (12 %) a konečně YouTube Music (9 %).

Hudební služba na YouTube je ze všech nejmladší, nové předplatitele tedy teprve nabírá a má z čeho čerpat (miliardová základna diváků na YouTube). Lze tedy předpokládat, že ještě poroste. Nafoukne se také o posluchače starší hudební služby Google Play Music, které k sobě postupně migruje.

Klepněte pro větší obrázek
Tržby hudebních služeb v prvním čtvrtletí podle Counterpointu

Obě služby jsou ale přece jen odlišné, a tak část předplatitelů služby Play Music, kterou Google ukončí na konci roku, jistě přejde ke konkurenci – především právě ke Spotify, které se dnes stalo prakticky synonymem webu a aplikace, kde lze poslouchat muziku legálně zdarma, nebo za měsíční paušál.

Diskuze (122) Další článek: Další problém Windows 10 s květnovou aktualizací: systém opakovaně požaduje aktualizaci ovladačů

Témata článku: YouTube, Google, Byznys, Spotify, Apple Music, Hudba, filmy, seriály, Google Play Music, YouTube Music, Amazon Music, Play Music, Hudební služba, Posluchač, Blázen, Předplatitelé, Služba, Counterpoint