Posouvá se technologie elektromagnetického Hyperloopu skutečně vpřed, anebo vše skončilo především na papíře a u líbivých renderů? Určitým ukazatelem může být rychlost, které dosahují zkušební kapsle na zhruba kilometr dlouhém testovacím okruhu, který postavila Muskova SpaceX.
Zatímco loni touto dobou dosahovaly kapsle rychlosti něco málo přes 300 km/h, aktuálně to je už přes 400 km/h! Čerstvě se to podařilo soutěžnímu týmu WARR z Technické univerzity v Mnichově, jejichž náboj dosáhl rychlosti 467 kilometrů v hodině.
Německá kapsle a 467 km/h:
Nejde přitom jen o hru studentů na to, kdo vystřelí kulku rourou rychleji – zvláště když přitom uvnitř kapsle zatím nikdo živý není. Jde mimo jiné o to, jak si s těmito podmínkami poradí samotný tubus, který, pokud se někdy skutečně dočká praktické konstrukce, bude muset odolat ohromnému zatížení, když jim budou létat komerční dopravní kapsle sem a tam celý den a rychlostmi v řádu mnoha stovek kilometrů za hodinu.
Jak vypadá a z čeho se skládá WARR Hyperloop 3:
Pokud by bylo třeba tubus neustále opravovat a zároveň by se mělo jednat o ekonomicky realistický způsob dopravy, cena lístku by mohla být astronomická. Právě proto jsou podobné testy možná ještě důležitější než technologie samotného vlaku.
Kapsle dosahují úctyhodných rychlostí, zatím jsou však poměrně malé. Jejich pasažéry by tak mohla být snad jen parta jezevčíků. Skutečný hyperloopový vlak bude jednou nejméně desetkrát větší.