Ikea vylepší digitální služby. Ale zatím ne tak, jak by si všichni přáli

Ikea musela kvůli protiepidemickým opatřením na několik měsíců zavřít prodejny. Navzdory tomu utržila 9,7 miliardy korun, jen o 7,5 % méně než v předchozím roce. Co neprodala na místě, to zvlášdla alespoň na internetu. Podíl online prodeje totiž vzrostl na 40 %, ještě v roce 2020 to bylo jen 14 %.

David McCabe, šéf středoevropských poboček Ikey, chce proto dále posilovat rozvoj digitálních služeb. Nábytkářský gigant vylepší mobilní aplikaci, pomocí níž bude možné nakupovat a platit na prodejnách systémem Scan&Go, který už v Česku nabízí také Tesco, Globus nebo Kaufland. Novinka bude nejprve dostupná v Brně, pak i v dalších třech prodejnách.

V e-shopu pak budou k vidění produkty z Cirkulárního hubu, tedy bazarový nábytek a jiné produkty, kterým Ikea prodlouží život. Na webu však budou jen rezervace, vyzvednou se musí v obchodech.

Ikea zatím ale stále nemá v plánu vytvořit plnohodnotný e-shop, jako to známe z jiných obchodů. Citelně chybí centrální (mezi)sklad, takže veškeré objednávky jsou závislé na tom, co je dostupné na některé ze čtyř prodejen v Praze, Brně nebo Ostravě.

 

Ikea loni prodala 488 tisíc masových kuliček a 600 tisíc hot dogů

 

Společnost alespoň rozvíjí možnosti vyzvednutí zboží. Vedle dopravy domů a převzetí v obchodech Ikea loni rozjela 13 výdejních míst v regionech, postavila 110 samooblužných výdejních boxů umístěných vedle prodejen a na pražském Chodově otevřela plánovací studio. Letos chce podobné malé kiosky otevřít v dalších krajských městech.

Diskuze (11) Další článek: Meta popírá, že by vyhrožovala zavřením Facebooku v Evropě. Šlo o povinnou informaci pro investory

Témata článku: Internet, Mobilní aplikace, Praha, Brno, E-shopy, IKEA, Ostrava, Tesco, Digitální služba, Chodov, Ale, Glóbus, Česká republika, E-shop, Prodejna, Kaufland, Obchod