Japonský startup Ispace získal 90 milionů dolarů. Chce do dvou let přistát na Měsíci a postupně pokrývat povrch reklamou

Vesmírný byznys zažívá novou éru a do tohoto segmentu se spouští stále více nových společností. Jednou z nich je i japonský startup Ispace, který má jasný prvotní cíl – Měsíc.

Ispace chce v rámci Měsíce rozjet novou formu ekonomiky a byznysu, která bude na začátku postavená hlavně kolem marketingu a reklamy. Sází tak na to, že se najde hodně firem, které budou chtít mít na povrchu Měsíce vlastní billboardy ři loga na strojích, což umožní vytvořit i efektní reálné fotky třeba s planetou Země v pozadí.

Startup vzešel ze soutěže Google Lunar Xprize a pro uskutečnění tohoto plánu získal startup získal další investici v podobě 90 milionů dolarů od několika velkých společností. Už dříve ho rovněž podpořila i japonská vláda. O dopravu jeho prostředků s logy různých společností a reklamou se bude pochopitelně starat třetí strana, která zajistí rakety (například SpaceX a podobně).

Dle současného plánu by měl startup dostat vlastní vesmírný modul na měsíční orbit v roce 2019, přičemž už v roce 2020 i rovnou přistát na povrchu Měsíce. S dlouhodobé pohledu chce mít na povrchu Měsíce v roce 2040 už velké „město“ („Moon Valley“) s kompletní infrastrukturou pro nezávislý provoz.

Diskuze (11) Další článek: Šifrovací technika RSA slaví čtyřicet let. Dnes je na principu veřejného a soukromého klíče postavené skoro vše

Témata článku: Google, Vesmír, Byznys, SpaceX, Startupy, Země, Investice, Reklama, Měsíc, Současný plán, Japonský start-up, Japonská vláda, REK, Nová éra, XPRIZE, Lunar Xprize, Dol, Řek, Povrch, Start-up, Ekonomika, Velká společnost, Milión dolarů, Dolar, Kompletní infrastruktura



Týden Živě: Jaký ohebný telefon bychom si koupili a co musíte vědět o Webbově teleskopu

Týden Živě: Jaký ohebný telefon bychom si koupili a co musíte vědět o Webbově teleskopu

** Novinky na trhu s ohebnými telefony ** Webbův teleskop pro úplné zelenáče ** Souhrn událostí končícího týdne

redakce
Týden ŽivěVideo
QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze

QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze

** Čtvercový grafický kód usnadňuje život už mnoho let ** S rostoucí oblibou a využitím přibývá i podvodů ** Nejčastěji jsou podvody zaměřeny na podstrčení falešného kódu

Martin Miksa
PodvodQR kódBezpečnost
Izrael díky speciální kamufláži zařídil pro své vojáky „neviditelnost“

Izrael díky speciální kamufláži zařídil pro své vojáky „neviditelnost“

** Materiál „Kit 300“ představuje vizuální i termální kamufláž ** Dokáže zablokovat tepelné vyzařování maskovaného vojáka či třeba stroje ** Velký kus materiálu Kit 300 může ukrýt vozidlo až do velikosti Hummeru

Stanislav Mihulka
IzraelMateriálArmáda
České televize se tak moc bojí videoher, až je to směšné (komentář)

České televize se tak moc bojí videoher, až je to směšné (komentář)

** Jeden z největších obchodů historie se nedostal do hlavních zpráv ** Videohry televizím slouží jen k honění senzací, není to seriózní byznys ** České videohry jsou přitom úspěšnější než jiná kulturní díla

Lukáš Václavík
HryKomentářByznys
Navrhli jsme si základní desku Bobík 32S2. Stálo to pár dolarů a za čtyři dny dorazila z Asie

Navrhli jsme si základní desku Bobík 32S2. Stálo to pár dolarů a za čtyři dny dorazila z Asie

** Dnes si ukážeme, že design tištěného obvodu zvládne i zelenáč ** Díky editoru EasyEDA si vystačíte s webovým prohlížečem ** Hotovou desku vyrobí hongkongský JLCPCB

Jakub Čížek
BastleníDIYPojďme programovat elektroniku