Japonský startup Ispace získal 90 milionů dolarů. Chce do dvou let přistát na Měsíci a postupně pokrývat povrch reklamou

Vesmírný byznys zažívá novou éru a do tohoto segmentu se spouští stále více nových společností. Jednou z nich je i japonský startup Ispace, který má jasný prvotní cíl – Měsíc.

Ispace chce v rámci Měsíce rozjet novou formu ekonomiky a byznysu, která bude na začátku postavená hlavně kolem marketingu a reklamy. Sází tak na to, že se najde hodně firem, které budou chtít mít na povrchu Měsíce vlastní billboardy ři loga na strojích, což umožní vytvořit i efektní reálné fotky třeba s planetou Země v pozadí.

Startup vzešel ze soutěže Google Lunar Xprize a pro uskutečnění tohoto plánu získal startup získal další investici v podobě 90 milionů dolarů od několika velkých společností. Už dříve ho rovněž podpořila i japonská vláda. O dopravu jeho prostředků s logy různých společností a reklamou se bude pochopitelně starat třetí strana, která zajistí rakety (například SpaceX a podobně).

Dle současného plánu by měl startup dostat vlastní vesmírný modul na měsíční orbit v roce 2019, přičemž už v roce 2020 i rovnou přistát na povrchu Měsíce. S dlouhodobé pohledu chce mít na povrchu Měsíce v roce 2040 už velké „město“ („Moon Valley“) s kompletní infrastrukturou pro nezávislý provoz.

Diskuze (11) Další článek: Šifrovací technika RSA slaví čtyřicet let. Dnes je na principu veřejného a soukromého klíče postavené skoro vše

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,