Je warezem i 10MB dílek filmu? Teď se na to ptá belgický soud nejvyšší evropské autority

Názory k článku

18. 11. 2019 12:29 | Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87

No to by byl workaround jak prase, pak už by mohlo být legální i to streamování – i tam už to jde po drátu nasekané na malé kousky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
AirForce1  |  18. 11. 2019 12:56  |  Microsoft Windows 10 Chrome 76.0.3809.132

To je celkem zajímavá úvaha a to hlavně z toho pohledu, že jsou lidí odsuzování za šíření nelegálního obsahu a ani sám soud vlastně neví jestli to tak v principu opravdu je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dolph1888  |  18. 11. 2019 12:59  |  Microsoft Windows 10 Firefox 71.0

Můj názor je, že NE. Každé dílo, které bylo jednou v televizi, placeném kabelu, ve streamovací službě a kině už je mezi lidmi a není šance zamezit dalšímu sdílení. Sdílením vážení je i ustní sdělení obsahu díla, popěvek písničky, takže pak by jedinou ochranou jako ve středověku bylo vypichování očí a uřezávání jazyka (absurdní řeknete si, tak asi uvažují velcí vlastníci obsahu - práv). Otázkou dále je, jestli by vůbec mělo být takovému sdílení bráněno, distributor má mít takovou síť, kde současně po celém (globalizovaném) světě přehraje premiéru a dál už prostě budou zisky klesat. Lidé, kteří nepřišli ani na tu premiéru už stejně platit nebudou. Další možností jak zvýšit zisk je domluva těchto vlastníků, kdy poskytnou službu s 80 - 95 % (ideálně 100%) světového obsahu. Když chci od někoho férovost (konzument), musím takový v prvé řadě sám být (hamoun).
> Možná ještě, co to je 10MB,, nechtějí nakonec řešit 1 byte? Já jsem odjakživa ukázky videa/hudby řešil v sekundách/minutách. U muziky je běžná pro poslech minuta u videa třeba 5 - 10 minut nebo sestřih. Množství dat nesouvisí s obsahem, ale datovým tokem (stejný objem dat znamená jinou časovou délku)! A chrání se přece ten obsah, práva ně něj, milostivá licence, jen pro jedny oči, BUBUBU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kevlarius  |  18. 11. 2019 13:08  |  Microsoft Windows 10 Firefox 70.0

Já se domnívám, že poskytnutí i jen fragmentu filmu minimálně v Česku nelegální je. Jestli autorskému zákonu rozumím správně, tak u nás v Česku je legální pouze jednosměrný transfer. Je možné si pro vlastní potřebu downloadovat autorsky chráněné dílo aniž bych musel zjišťovat jestli si dílo stahuji z legálního zdroje (proto platíme náhradní poplatky z každého média na které lze uložit nějaký autorsky chráněný obsah), ale legální není ani kousek tohoto audiovizuálního díla poskytnout dál někomu dalšímu.
Je to nějak takhle?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (34)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jozka2000  |  18. 11. 2019 13:12  |  Android Chrome 75.0

Hlavne jak muze leecher vedet, ze siri autorsky chranene dilo? Puvodne si chtel stahnout uplne obycejne péčko, ale byl podveden...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (24)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
t-fuse  |  18. 11. 2019 16:02  |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.97

Podle našich zákonů je autorským dílem evidentně i jen část díla. Viz např. kauza Svěrák - Bauhaus: "Upeč třeba... zeď"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 11. 2019 16:23 | Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.120

To mě bude zajímat i u hudby. Je jeden tón z písničky, jedna nota ještě chráněn? Logicky by to byl nesmysl, protože pak bych mohl mít problém, pokaždý když hrábnu do kytary nebo v extrémním případě už když otevřu ústa. Ale logiku neočekávám, takže jsem fakt moc zvědavej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 11. 2019 17:22 | Linux Firefox 70.0

>BitTorrent sdíleli autorsky-chráněný audiovizuální obsah jeho klientů.
>Především pornografii. Ale potom je to v rámci harmonizácie práva v EÚ to nie väčšinou autorsky chránený obsah V Německu nebude porno autorsky chráněno. Je primitivní, řekl soud V Německu nebude porno autorsky chráněno. Je primitivní, řekl soud 3. července 2013 Producenti filmů pro dospělé asi nebudou mít v Německu na růžích ustláno. Tamní soud v jednom případě rozhodl, že dílo nepřináší dostatek autorské kreativity, aby mohlo být chráněno německým autorským právem. Ale i kdyby obě výše zmíněná rozhodnutí nebyla pro firmu nepříznivá, stačilo by k odmítnutí požadavků Malibu Media i to poslední, které nás v redakci opravdu pobavilo. No posuďte sami. Okresní německý soud v něm tvrdí, že filmy "ukazují více než 19 minut primitivních sexuálních praktik." A jako takové nejsou jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora ve smyslu § 2 odst. 2 německého autorského práva, a tak nemohou být tímto zákonem chráněnyhttps://www.idnes.cz/technet/internet/porno-be... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Křepelka  |  18. 11. 2019 17:46  |  Android Chrome 78.0

Vemte to takhle: na youtube a jiných platformách kolují naprosto bez reakce studií vyříznuté celé scény z filmů o délce až několika minut, což je rozhodně více než těch 15 MB, které odešlu při stahování filmu z torrentu.
Nehledě na to, že vzhledem k podstatě fungování torrentové sítě ani ten balík dat, který dohormady odešlu (můžou to být tisíce malinkých částí, které odesílám stovkám lidí), není sám o sobě částí žádného filmu, můžou to být části dat tak malé, že z nich žádný obraz ani zvuk bez dalších dat poskládat nejde. Takže sdílel jsem chráněný obsah, nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (30)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 11. 2019 22:10 | Android Chrome 34.0

"Je warezem i 10MB dílek filmu?"
Je.
"Podstatné je to, že v síti musí být na začátku alespoň jeden seeder, který má celý torrent."
Ale tož . Nemusí. Stačí například dva lécheři, první má první půlku a ten druhej druhou půlku. A i pro vytvoření *.torrent souboru není potřeba mít všechny data na kupě, takže i ti dva leecheři by zvládli před nahozením torrentu do sítě vytvořit peo torrent *.torrent soubor, i když mají každý jen půlku dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peters.cz  |  19. 11. 2019 10:51  |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

Od doby, kdy pořizovací cena každého paměťového média obsahuje autorský poplatek, je pirátství pouhý mýtus. Jen si to mnoho lidí stále neuvědomuje. Víc k tomu není co dodat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ce4aser55  |  19. 11. 2019 12:02  |  Android Chrome 76.0

Ak by kazdy frag­ment pod­lie­hal au­tor­sky­mi pra­va­mi ma­li by to ti­e­to do­sled­ky. Di­gi­tal­ny film su len 0 a 1. Ce­ly film je vlast­ne jed­no vel­ke cis­lo. Ak z ne­ho zo­be­rem frag­ment 1 by­te na­priklad 10001011 t.j. v de­si­at­ko­vej 139. Vsa­de kde by som zdie­lal to­to cis­lo by som po­ru­so­val au­tor­ske pra­va. Za dru­he ten­to mi­ni frag­ment sa na­chad­za aj v inych fil­moch, pes­nic­kach, pro­gra­moch a pod. Tym pa­dom by sko­da len uve­rej­nim cis­la na­pri­lad 139 bo­la v suc­te vel­mi vel­mi vy­so­ka. Za dal­sie film by za­be­ral ob­rov­ske mno­z­stvo ci­siel roz­ne kom­bi­na­cie a vel­kos­tu frag­men­tov. Ci­ze aj dal­si no­vy film, pro­gram, pes­nic­ka... kto­ra by ob­sa­ho­va­la ten­to frag­ment iked v inej in­tre­pre­ta­cii by po­ru­so­va­la au­tor­ske pra­va le­bo uzi­va­tel si mo­ze ti­e­to frag­men­ty po­skla­dat. Pre­to sa ne­sto­toz­nu­jem ze frag­ment nie­co­ho pod­lie­ha au­tor­skym pra­vam. To­to je len za­ci­a­tok dal­sie­ho ex­tre­mi­zmu, co sa v dnesnom sve­te zby­toc­ne rie­si

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (29)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
ipxip  |  19. 11. 2019 19:55  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.120

A co opačné problémy?
Např. všude možně i nemožně v okolí vyřvávání "písní" které mě nezajímají a obtěžují. Můžu chtít poplatky za nevyžádané poslouchání?Anebo problém zajíce v pytli. Až v kině (tedy po zaplacení) můžu zjistit že film který reklamy vyzdihovaly do nebes je totální hovadina. Můžu chtít slevu nebo vrácení peněz za nekvalitní produkt nebo klamavou reklamu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor