Kache.ai: nejdřív ukradl data z Googlu, nyní rozjíždí startup s autonomními vozidly

Kache.ai: nejdřív ukradl data z Googlu, nyní rozjíždí startup s autonomními vozidly

Na scénu vstupuje další startup, který se chce zabývat autonomními vozidly. Má za sebou velké jméno: Anthony Levandowski. Je to bývalý inženýr Googlu, který byl v centru sporu o obchodní tajemství mezi společnostmi Uber a Waymo.

Levandowského nejnovější projekt se jmenuje Kache.ai (vyslovuje se stejně, jako anglické „cache“) a podle dostupných informací se má jednat o autonomní přepravu zboží a nákladů.

Ačkoli byla firma založena v Kalifornii již před sedmi měsíci, oficiální web je zatím velmi skoupý na jakékoli informace. Na první na první pohled dokonce ani neexistuje žádný náznak, že je Levandowski svázán s touto firmou.

Klepněte pro větší obrázek
Stávající podoba webu Kache.ai

Podle dokumentů, podaných při založení, je prezidentem společnosti Thomas S. Lee Jr. Profil na síti LinkedIn ukázal, že Lee je softwarový vývojář, který se v minulosti podílel na založení dvou společností v San Diegu.

Adresa, uvedená v registraci firmy, však vypráví jiný příběh. Dokumenty společnosti Kache.ai uvádějí adresu v St. Heleně v Kalifornii. Majiteli objektu jsou podle záznamů o majetku a daních Levandowského otec a nevlastní matka.

Matka Suzanna Musick byla v minulosti generální ředitelkou jiného Levandowského startupu 510 Systems, který byl průkopníkem použití mapování a detekčních systémů známých jako LiDAR. Roku 2011 koupil tuto firmu Google.

Zástupci Kache.ai sice nijak nereagovali na otázky zahraničních médií, nicméně nejmenované zdroje, zabývající se autonomními vozidly, potvrdily, že s touto firmou spolupracují. Mnohé může naznačovat název – slovo "Kǎchē" v čínštině znamená nákladní automobil, což by mohlo signalizovat spojení s Čínou.

Poté, co se o Kache.ai začali zajímat novináři, se bez jakéhokoli vysvětlení změnily webové stránky. Nyní na nich kromě obrázku horského jezera nenajdete prakticky žádné informace. Ani zdrojové kódy nenapovídají nic nečekaného – pouze to, že web běží na systému WordPress.

Původně zde však byl e-mailový kontakt na generálního ředitele a poslání. Kache.ai uvádělo, že pracuje na „nové generaci autonomních automobilových technologií pro komerční nákladní průmysl.“

Klepněte pro větší obrázek
Původní vzhled webu

V dnes již neexistující sekci pro nábor zaměstnanců bylo uvedeno: „Vyvíjíme řešení pro další úroveň silničních samořídících vozidel. Naše vývojová filozofie je založena na rychlém, velmi agresivním a agilním týmovém přístupu a hledáme jak softwarové, tak hardwarové inženýry, kteří v takovém prostředí prosperují.“ Webová stránka také uváděla, že firma hledá softwarové inženýry se zkušenostmi v konvolučních neuronových sítích, algoritmech počítačového vidění a strojového učení.

Až dosud byl Levandowského návrat do segmentu autonomních vozidel považován za pouhé zvěsti. Přece jen poté, co si z Googlu odnesl bezmála 10 GB interních dat, neměl v oboru právě nejlepší pověst. Případný comeback tak jistě vyvolá řadu otázek a možná i hněv, zejména v Uberu a Waymu.

Každopádně začátek příběhu Kache.ai je spojen s minulostí Levandowského, která se vyznačuje inženýrskou zdatností a vynalézavostí, jakož i právními a etickými chybami. Až další kapitoly ukážou, zda je jedinečná hodnota, kterou Kache.ai vyvíjí, dostatečně silná na to, aby vyvrátila všechny problémy.

Diskuze (2) Další článek: Seattle zakázal nápojové slámky z plastu

Témata článku: Google, Strojové učení, Automobily, Čína, Waymo, Uber, Aféry, WordPress, Autonomní vůz, Dostupná informace, Webová stránka, Zdrojový kód, Softwarový vývojář, San Diego, Velké jméno, Nejnovější projekt, Kache, Inženýr, Nákladní automobil, Generální ředitelka, Nejlepší pověst, Původní vzhled, Softwarový inženýr, Vozidlo, Data

Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test 18 bezdrátových sluchátek

Vše o přechodu na DVB-T2

Procesory AMD opět porážejí Intel

7 NVMe M.2 SSD v přímém souboji