Kobaltová horečka i u Applu. Jedná přímo s těžaři, aby se připravil na obrovský nástup baterií do elektromobilů

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 17

Názory k článku

24. 02. 2018 09:07

Jak tady čtu ty názory, tak je to jedna pitomost za druhou. Když něčemu nerozumíte , tak se k tomu raději ani nevyjadřujte a počkejte si pár let. Uvidíte, že se bude rok od roku rapidně zvyšovat podíl EV na úkor "spalovacích" aut a že budou čím dál, tím levnější, stejně jako samotné baterie. Kobalt či lithium nebude hrát v ceně významnější roli. Mimochodem, jak kobaltu, tak lithia je na Zemi dost. Je to stejně jako s ropou o které se desítky let tvrdilo, že už brzo dojde a dnes je jí víc, než kdykoliv předtím. A už se smiřte s tím, že éra "spalovacích aut" definitivně končí, i když bude trvat ještě možná i nějakých 20 let než výroba EV překročí jejich výrobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 02. 2018 20:00

Chudáci Africké děti, už nyní dřou jako muly, nyní se stanou zcela bezcennými otroky, s žádnou budoucností. Prostě čísla určená k upracování v rámci boje, za elektrifikaci světa. Hip, hip hurá, kupředu levá, zpátky ni krok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 02. 2018 17:15

Dovolím si 2 poznámky. Predpokladám, že kobalt tak ako iné kovy je recyklovateľný. Predaj mobilných telefónov sa už viac-menej ustálil na podobnej úrovni - t.j. žiadne dramatické nárasty počtu nových mobilov sa nekonajú. Skôr stagnujú či pomaly klesajú. Staré mobily sú pritom veľmi lukratívnym zdrojom surovín - napr. i zlata. Takže teoreticky by množstvo kobaltu zo starých mobilov malo stačiť vždy na výrobu tých nových.
A druhá poznámka: že sa v batériách nedeje nič nového, pretože to kedysi povedal E.Musk. Oficiálne nie, ale medzi vývojom a masovou výrobou je vždy niekoľko rokov rozdiel. Vývoj musí vychytať muchy každej technológie a otestovať jej životnosť. A to sa jaksi nedá urobiť za pár týždňov. Ale o tom, že vývoj batérií sa vyvíja sľubne a pomerne rýchlo, hovoria paradoxne práve informácie od E.Muska. Predstavil nový roadster aj elektrický kamión, a všetci "experti" si ťukajú na čelo, že je technicky nemožné vyrobiť také elektroautá a za také autá. Akosi pritom títo "experti" zabúdajú na to, že E.Musk nepočíta so súčasnou technológiou batérií, ale určite má na stole niečo novšie, čo stačí "len" doladiť, overiť bezpečnosť a životnosť a naprojektovať spôsob výroby. Tou novou technológiou s najväčšou pravdepodobnosťou budú batérie s pevným elektrolytom. Tie sľubujú 2 až 3x väčšiu kapacitu, rýchlejšie nabíjanie, nižšiu cenu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 02. 2018 15:57

"Oproti ostatním má Apple navíc těžší situaci - snaží se totiž zabraňovat tomu, aby v dolech odkud pochází kobalt v jeho bateriích, nepracovaly děti, jak je to bohužel zvykem" - tímto ovšem dotyčné děti donutil Apple dělat ještě něco horšího. Těžko říci co přesně, ovšem nabízí se hladovění, prodej svého těla nebo třeba nájemné vraždy.
Připomíná mi to počiny občanů Kocourkova, kteří si postavili krásnou a vznešenou kašnu jako zdroj vody pro hasební zásahy.Následkem stavby zůstal na náměstí velikánský kopec hlíny. Starosta doporučil Kocourkovským vykopat v zemi díru a tam hlínu naházet, zbyla jim však hlína z díry. První radní zahartusil, ať vykopou v zemi jámu a tam hlínu nahážou, zbyla jim však hlína z jámy. Druhý radní poručil vykopat díru, zbyla jim však hlína z díry. Třetí radní doporučil vykopat jámu atd., takže postupně se posouvali k bráně a hlínu vykopanou z poslední díry už házeli rovnou za hradby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor