Když se podívám na stránky ISP SK Broadband, tak jako první tam vidím nabídku gigabitového tarifu s animovanými "televizkami" a když jej prokliknu, tak je zákazník přímo nalákán na Netflix.Takže je velice zajímavé první zákazníka nalákat na možnost využívat VOD služby třetí strany, prodat mu tarif a pak po VOD službě začít kdákat něco o "přětěžování linek".Navíc ono "přetěžování" je jenom blbý kec k soudu, protože VOD službami toho nelze dosáhnout, jelikož inteligentní poskytovatel si zřídí cache server a přenosy následně probíhají jen v lokální síti "zdarma", jejíž kapacita je mnohonásobně vyšší než při přenosech z internetu, takže poskytovatel nemusí nijak navyšovat své připojení.U nás tohle například dělá Vodafone včetně exUPC sítě, kdy když si pustíte Netflix, tak všechna data tečou jen z lokálních serverů Vodafone, kde je všechen obsah Netflixu uložen v cache VOD serveru a linka do internetu stojí.Naopak pro ISP je to "ráj na zemi", když většina trafficu je VOD na konkrétní server a ještě je to konkrétní obsah.Proto chtít po Netflixu peníze za to, že de facto pomáhá poskytovateli internetu vydělávat a prodávat jeho tarify, je nehorázná drzost a neexistuje k tomu důvod.Kdybych byl CEO Netflixu, tak bych SK Broadbandu nabídl, že když jim to tak strašně "přetěžuje linky", mohu jim od toho "přetížení" odpomoci tak, že všem svým uživatelům, kteří se připojují z jejich sítě zašlu nabídku konkurenčních operátorů, kteří s Netflixem žádný problém nemají a informuji je, ať k nim přejdou, protože Netflix přestane například do půl roku poskytovat své služby pro zákazníky SK Broadband. Tím budou mít to "přetížení" zažehnáno a "problematických" zákazníků se zbaví. Počítám, že to by SK Broadband kvičel ještě desetkrát tolik, ale hned by bylo jasné, jak je to s "přetěžováním".