Web | Byznys

Letgo končí. Moderní konkurence Bazošu a Sbazaru se neujala

Letgo je služba na rychlý prodej nepotřebných věcí či nákup z druhé ruky. Tradiční inzeráty však nahradila mobilní aplikací. Působí ve více zemích světa a k nám se dostala minulý rok podporována intenzivní reklamní kampaní. Vstup ale zjevně nepřinesl kýžené výsledky a služba končí.

Na webu Letgo se nyní zobrazuje oznámení, že služba již nepřijímá nové inzeráty a že bude do konce měsíce v České republice nedostupná.

Provozovatelé se k odstavení služby blíže nevyjadřují. Můžeme si ale odvodit, že vstup na Český trh nenaplnil očekávání a ani trend nenaznačuje, že by se situace mohla změnit. Nebude to způsobeno tím, že by Češi neradi překupovali věci, ale spíše konzervativním přístupem a věrnosti ke starým osvědčeným službám.

Ačkoli služby jako je Bazoš.cz nebo Mimibazar.cz působí oproti Letgo archaicky, mají obrovské návštěvnosti a vstup Letgo na trh se na nich nijak nepodepsal. Svou tradiční službu, byť už v modernějším pojetí, zde provozuje i Seznam.cz v podobě Sbazaru. Zapomínat přitom nesmíme ani na Aukro. Čeští uživatelé jsou zjevně spokojeni a nepocítili potřebu přejít na Letgo.

Přechod v tomto oboru přitom není jednoduchý, musí se totiž zmobilizovat velká masa uživatelů najednou, aby byla zajištěna nejenom nabídka, ale i poptávka. Pokud dáte inzerát na Bazoš, který navštěvuje 2,4 milionu uživatelů měsíčně (auditované výsledky Netmonitoru za leden 2019), tak se dané věci zbavíte pochopitelně rychleji než u nové služby s mnohem nižším počtem uživatelů. Sice může mít přívětivější uživatelské rozhraní, ale to nepomůže se dané věci zbavit.

Diskuze (30) Další článek: Smlouva Gwyneth Paltrow s Netflixem je vítězstvím pseudovědy

Témata článku: Web, Byznys, Uživatelé, Sbazar, Mimibazar, Inzerát, Bazoš, Služba, Netmonitor, Česká republika, Vstup, Konkurence