MasterCard

Mastercard zakročí proti automatickému strhávání peněz na konci bezplatného období (aktualizováno)

Aktualizováno

Zprávu jsme připravovali včera večer na základě oficiální zprávy MasterCard. MasterCard však krátce poté své prohlášení doplnil o zásadní větu: „Změna pravidla se vztahuje pouze na fyzické produkty, jako je péče o pleť, zdravotnické pomůcky atp.“ Nebude se tedy vztahovat na předplatné internetových služeb, ale jen na pravidelné objednávky fyzického zboží, ke kterým se uživatelé upíšou velmi často neúmyslně.


Automatické strhávání plateb je jednoduchý způsob hrazení předplatného různých služeb. Při první platbě jednoduše vyplníte údaje z platební karty a o víc se v budoucnu nestaráte. Služba si totiž peníze strhne, když je potřeba. Firmy toho však bohužel často zneužívají u nových uživatelů, kdy vyžadují platební údaje i v bezplatném období. Když totiž uživatel službu zapomene včas zrušit, rovnou si předplatí další měsíc.

Proti této praktice se rozhodla bojovat karetní společnost Mastercard s aktualizací svých podmínek. Nově bude muset zákazník při přechodu z bezplatného do platícího období poskytovateli stržení platby předem povolit. Poskytovatel navíc bude povinen zákazníka písemně či mailem včas informovat o strhávané sumě, datu stržení platby a poskytnout mu instrukce, jak eventuálně předplatné zrušit.

Stejné instrukce spolu s vyúčtováním bude muset poskytovatel zákazníkovi zaslat před každou další platbou. Faktura navíc musí obsahovat jasnou identifikaci obchodníka včetně webové adresy či telefonního čísla obchodu, kde majitel karty nákup provedl.

S novými podmínkami hodlá Mastercard zvýšit jak transparentnost plateb, tak snížit náklady spojené s reklamací neoprávněných plateb. Tento krok pomůže uživatelů i v případě služeb, kde zrušení vyžaduje více kroků nebo dokonce telefonický hovor. Datum zavedení nových změn zatím neznáme.

Diskuze (13) Další článek: Google ukazuje, jak bude vypadat vyhledávání po schválení článku 11

Témata článku: Peníze, MasterCard, Předplatné, Fintech, Str, Telefonický hovor, Karetní společnost, Uživatelé, Platba, Instrukce, Telefonní číslo, Zákazníci, Poskytovatel, Jednoduchý způsob, Stržení, Období, Platební karta, Webová adresa, Platební údaj, Nový uživatel, Strhávání, Nová podmínka, Bezplatné období, Nová změna


Určitě si přečtěte

Starý smartphone nemusí skončit v koši. 10 způsobů, jak ho ještě můžete využít

Starý smartphone nemusí skončit v koši. 10 způsobů, jak ho ještě můžete využít

** Co dělat s vysloužilým chytrým telefonem? Neházejte ho do koše! ** Našli jsme pro vás deset možností, jak ho prakticky využít ** I stará zařízení tak mohou být užitečná

Karel Kilián | 47

Už desítky let se pokoušíme odposlouchávat mozek. Rusům se podařil kousek, ze kterého vám spadne brada

Už desítky let se pokoušíme odposlouchávat mozek. Rusům se podařil kousek, ze kterého vám spadne brada

** K odposlechu mozků používáme EEG ** To má ale žalostné informační rozlišení ** Rusům pomohla počítačová neuronová síť

Jakub Čížek | 28

Že by konečně revoluce? Nové chytré hodinky od Garminu mají průhledný solární panel

Že by konečně revoluce? Nové chytré hodinky od Garminu mají průhledný solární panel

** Chytré hodinky mají relativně malou výdrž ** Sportovní fénixy od Garminu jsou na tom ale lépe ** Poslední verze nabízí dokonce transparentní solární panel

Jakub Čížek | 56

Windows 10 podle našich čtenářů: Poslali jste nám skoro 300 nápadů, jak je vylepšit

Windows 10 podle našich čtenářů: Poslali jste nám skoro 300 nápadů, jak je vylepšit

** Microsoft aktualizuje Windows 10 dvakrát ročně ** Jenže praktických novinek už není tolik jako dříve ** Poslali jste nám skoro 300 tipů, co by se měly Desítky ještě naučit

Jakub Čížek | 139

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

** Za neúspěchem Microsoftu v mobilech stojí i Windows 8 ** Microsoft pozdě naskočil do rozjetého vlaku ** Uživatelé neměli zásadní důvody, proč přejít

Karel Kilián | 136