Michal Illich: s elektrickým letadlem Zuri chceme udělat revoluci v dopravě (rozhovor)

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 7

Názory k článku

27. 04. 2018 12:26

Další letadlo s vrtulí, to jsem tedy čekal od vizionáře víc. Vrtule dělá hluk, je ze své podstaty mechanická, dělá víry a pulzy.21. století chce nějaký opravdový objev! Když se v šedesátých letech snívalo, co bude po roce 2000, určitě si nikdo nepředstavoval krabici s trapnou VRTULÍ. Správné UFO dělá jen tiché vžůůůůůům a nerachotí, jak kdyby se mělo rozpadnout.Bohatý vizionář by měl jít k samotné podstatě a zadotovat vývoj zařízení, které by umělo hýbat s masou vzduchu nemechanicky. To by pak změnilo úplně všechno!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2018 08:43

trochu offtopic, ale čo sa stalo s Jyxem?
Kedysi som ho používal na vyhladávanie a celkom rád, potom všetko prevalcoval google.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2018 07:08

Jako vizionář tvrdím, že ještě více než elektrické letadlo, chybí na trhu elektrická raketa!
Elektřina je levná a vynášet objekty na orbitu by bylo mnohem výhodnější.
Ale ještě nevím, co s kabelem, aby se nezamotal raketě mezi nožičky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2018 05:52

Aha.. A jak třeba zajistí, že se mu to s ničím jiným nesrazí? Třeba s jiným letadlem, včetně těch ultralehkých, balónem nebo dronem? Pán by pořád jen bojoval s úřady. Ale vidím, že se toho boje tak obává, protože už nejspíš tuší, že ten jeho koncept je totálně mimo. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 04. 2018 19:58

Nemuzu si pomoci ale tihle chlapci od pocitacu by meli obcas zavitat do reality. Tohle opravdu velice tvrde narazi na byrokracii a je uplne jedno jestli to bude litat mimo mesto nebo nad. Druhy tvrdy naraz budou fyzikalni limity... a to hlavne pomer hmotnosti ke kapacite baterii, celkove vzhletova hmotnost, i samotna klouzavost... leda ze by meli 700km prodluzovacku
Jedna vec je byt snilek a vizionar a druha je byt totalne mimo... hranice je tenka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xls
26. 04. 2018 19:03

Na dopravu do 700 km máme spoustu malých letišť, která ale málokdo využívá a aby někdo nabízel takovouhle dopravu jako možnost, tak s tím jsem se nesetkal (i když to asi existovat v nějaké minimální míře bude). Nevím, co by na tom elektrické letadlo oproti letadlu se spalovacím motorem změnilo. Takže bych viděl spíš najít nějaký systém, jak letadla a letiště na menší vzdálenosti zpřístupnit.
Když není v podstatě vyřešené ani elektroauto, tak že by to vytrhlo elektroletadlo? Něco mi říká, že ty starosti s nějakým kilem na víc by se asi spíš vyřešily u auta než u letadla. Teoreticky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 04. 2018 12:01

hezké, ale stejně si myslím, že překomplikované a na ideální design si ještě počkáme. Protože řešení s VTOL a 8 vrtulemi je nutné pro komplikované podmínky (střecha mrakodrapu, plocha před hangárem, drahé pozemky) zatímco pro let Olomouc-Košice určitě nebude problém připravit 50 metrovou dráhu. Takže schopnost přistát sníženou dopřednou rychlostí (jako vírník, ale tu obrovskou vrtuli nahradit 2 menšími motory na křídlech). Prostě takový jednodušší Osprey s menšími vrtulemi výklopnými v menším úhlu a jen pro zpomalení přistávací rychlosti. Nižší cena, spotřeba, vyšší bezpečnost protože to nějak poletí v každém režimu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor