Byznys | Mobilní telefon | Huawei

Navzdory kauzám roste poptávka po mobilech Huawei. Už letos může být světovou jedničkou

Mysleli jste si, že donekonečna omílaná kauza „Huawei představuje riziko pro národní bezpečnost“ negativně ovlivní byznys s mobilními telefony? Omyl.

Huawei upevnil pozici druhého největšího výrobce smartphonů (podle počtu prodaných kusů) na globálním trhu a z první trojice (Samsung-Huawei-Apple) byl jedinou společností, které se podle informací Strategy Analytics podařilo navýšit tržní podíl. Už dávno deklarovaný cíl je jasný – stát se světovou jedničkou. Existuje reálná šance, že se to povede už letos.

 

Podle informací analytické společnosti IDC dodal Huawei za 1. kvartál 2019 celkem 59,1 milionů smartphonů, čímž navýšil svůj celosvětový podíl na trhu na 19 %, což představuje meziroční růst prodeje o 50,3 %. V prvním kvartálu 2018 přitom držel podíl 11,8 % a prodal  39,3 milionu kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Co stojí za úspěchem telefonů Huawei? Zjevně technologický náskok. Toto například umí fotoaparát nejnovějšího modelu P30 Pro. Nabízí použitelný zoom v tenkém telefonu. 

Huawei k vynikajícím výsledkům pomohl důraz na inovace. Byl první, kdo představil funkce reverzního bezdrátového nabíjení, umělou inteligenci, pokročilý fotoaparát a další. K dosaženým číslům pomohla i velmi úspěšná řada P30, ve srovnání s loňskou řadou P20 je poptávka dokonce dvojnásobná. Konkrétně v Česku se nejvíce daří modelu P30, který dosahuje až trojnásobného nárůstu prodejů oproti loňskému modelu P20. 

Diskuze (34) Další článek: Týden Živě: Zapomeňte na širokoúhlý televizor. Budoucnost patří vertikálním

Témata článku: Byznys, Mobilní telefon, Huawei, Smartphone, Fotoaparát, IDC, Mobil, Telefon, Model, Česká republika, Jednička, Světová jednička, Strategy Analytics, Poptávka, Kvartál