Nechci vám kazit iluzi, ale zkoušel jste někdy v Česku reklamovat špatně vyrobené brýle? V mém případě to byly "vázané" brýle, kdy při výrobě někomu ujela ruka, a drážka byla vyjetá z čočky ven, a pak to zflikovali, že se vrátili a udělali drážku ještě jednou na správném místě. Hrany čočky nebyly leštěné, přestože to tak bylo objednáno, takže docházelo k nepříjemnému rozptylu světla na okrajích zorného pole. A k dovršení všeho se ještě netrefili s roztečí a umístěním zornic, takže se mi z brýlí až točila hlava. Taková byla práce "renomované optiky".
Při reklamaci se z toho chtěli za každou cenu vykroutit, popírali, že se jedná o závadu, a až po dlouhém a nepříjemném dohadování, které by asi dost lidí odradilo, se mi podařilo je přimět k nápravě. Ztratili tím zákazníka navždy.
Takže o nějakém ručení, vzdělaní, a hlavně slušnému přístupu k zákazníkovi rozhodně nemůže být řeč ani u tuzemských a kamenných optik. Neříkám, že nejsou slušné tuzemské optiky, to v žádném případě, ale pravidlem to rozhodně není a jeden aby dost hledal...
Naproti tomu s nakupováním na AliExpress mám zkušenost lepší, než se spoustou tuzemských e-shopů. které se často chovaly podobně, jako daná optika. Z AliExpressu jsem buď dostal, co jsem objednal, nebo v případě nedoručení mi prodejce vrátil peníze. A v případě sporu třeba o přepravou poškozené zboží kvůli neadekvátnímu balení, kdy výrobce nabízel nicotnou slevu za znepoužitelněné zboží, jsem po otevření dispute dostal, co jsem narhoval.
A co se ještě týče brýlí - "kdesi" v Asii jsem si nechal vyrobit brýle v kamenném shopu, včetně změření očí. Udělali je do druhého dne, perfektně, odhadem za 1/8 ceny v ČR, kvalitní rámečky i čočky. U nás to trvá v nejlepším případě týden...