Konec tříleté nadvlády Amazonu. Do čela žebříčku nejcennější značek světa Kantar Brandz, který má exkluzivně k dispozici Deník E15, se vyšvihla společnost Apple. Poprvé se mezi stovkou nejcennějších značek objevila společnost Saudi Aramco, která těží ze vzrůstající ceny ropy. Po více než dekádě se do TOP 10 vrátila evropská značka: francouzský módní obr Loius Vuitton.
Grafiky tam už neprodávala, teď se Nvidia z Ruska stáhne úplně. Sledujeme reakce digitálních firem na válku
Žebříček Kantar Brandz bere do úvahy nejen finanční hodnotu společnosti, ale také vnímání spotřebitelů a schopnost značky rozšiřovat okruh zákazníků. Pořadí značek je tak výrazně odlišné od čisté tržní kapitalizace.
Amazon je až třetí, přeskočil jej i rychleji rostoucí Google.
Žebříčku i nadále dominují americké společnosti, které tvoří přes tři čtvrtiny zahrnutých značek. Meziročně tak klesl podíl čínských společností o pět procent na devět procent, což je stejný podíl, jakým disponují evropské značky, pro které to ovšem naopak znamená nárůst o jedno procento. Na značky z ostatních regionů vychází šestiprocentní podíl.
Dařilo se také Tesle, která si oproti loňskému roku polepšila o 18 příček, letos se posunula na 29. místo. Tesla je zároveň suverénně nejhodnotnější značka mezi výrobci automobilů, její hodnota dle Kantar Brandz dosahuje 75 miliard, což je meziroční nárůst o 78 procent. Druhá v pořadí je japonská Toyota s hodnotou 35 miliard dolarů.
Pokračování článku najdete na E15.cz