Já myslím, že dnes v praxi vidíme dva přístupy, které se časem spojí dohromady. AMD si primárně snaží rozdělit GPU na menší čiplety, které jsou jednodušší a levnější na výrobu než velké monolity. U nich je větší „zmetkovitost“ a pro výrobce je výhodnější cenný velký čip prodat násobně dráž do serverů.A pak je tu přístup Nvidie, která více tlačí na to, aby se všechno nepočítalo hrubou silou, ale používaly se technologie jako DLSS, které přinesou srovnatelnou vizuální kvalitu při menším množství tranzistorů.Půjde se více po efektivitě, budou se vyrábět co nejmenší čipy a výkon se zvedat pomocí lepšího softwaru nebo specializovaného hardwaru.Hry tady ale pořád budou a i na PC je to pořád dost lukrativní trh na to, aby se jej výrobci vzdali. Pořád bude platit zákon nabídky a poptávky, takže ceny neporostou úplně do nebes. A pokud se utrhne Nvidia, tak AMD a snad i Intel jej budou chtít cenově podstřelit. A kdyby ani tohle nevyšlo, tak holt bude stagnovat vývoj her a nebudou se posouvat technologické hranice, když si to nikdo nebude moc dovolit.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 08. 2023 13:42