Norové se zbláznili do elektrických aut: Výfuk už má jen každé druhé nové auto a Tesla se prodává lépe než Golf

Názory k článku

20. 12. 2017 15:46 | Microsoft Windows 10 Chrome 63.0.3239.84

Protože ta výroba, životnost a následná likvidace baterii je opravdu velmi ekologický postup Elektřina se samozřejmě ze dne na den někde zjeví, bez přehrad, větrných elektráren a spaloven. Je sice krásné poslouchat z televize, jak ekologický způsob dopravy to je, ale realita je trošku jiná.
Nevím, nevím. Ale furt beru elektroauto jako slepou uličku... Budoucnost je jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (83)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mh77  |  20. 12. 2017 15:53  |  Microsoft Windows 10 Chrome 63.0.3239.84

Jestli v Norsku lidi kupují solární panely, tak jsou slušně zblbnutý :) Jinak nedávno jsem četl článek, kde autor naopak popisoval, že v Norsku se začínají projevovat problémy s nedostatečnou infrastrukturou po nabíjení EV, kdy prostě nestíhají ten nárůst počtu EV. Tak teď nevím, komu věřit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 12. 2017 16:01 | Microsoft Windows 10 Chrome 63.0.3239.70

Tak Nor by musel byt blazen, kdyby kupoval klasicke auto, oproti dotovanemu autu. nemelo by to zadnou logiku. To nema s ekologii vubec nic. Je to matematika a selsky rozum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MajklIks  |  20. 12. 2017 16:03  |  Microsoft Windows 7 Chrome 62.0.3202.89

Super, jen tak dál!
50% nově prodaných vozů je na elektřinu a "odborníci" v diskuzích nám stále budou tvrdit, že elektrická síť nezvládne dobíjet ani pár tisícovek elektromobilů přes noc. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
SkACe  |  20. 12. 2017 16:05  |  Microsoft Windows 10 Chrome 63.0.3239.84

Češi se zbláznili do dotací, každý druhý nový kombajn má GPS navigaci a prodává se víc než Zetor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 12. 2017 16:13 | Microsoft Windows 7 Chrome 63.0.3239.84

A zatim u nás nemá většina lidí ani automatickou převodovku :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 12. 2017 16:14 | Linux Chrome 63.0.3239.108

V EU ty nulové emise moc nechápu. V Norsku to splnitelné nejspíš je neboť jejich el. síť z velké části zásobují vodní elektrárny. U nás se musí el. energie vyrábět v uhelných elektrárnách a taková výroba el. energie asi nebude bez emisí. O kolik méně emisí mají el. automobily v případě že vezmeme výrobu el. energie co tato auta potřebují? Do polemiky o ekologickém dopadu po tom až baterie el. auta doslouží se raději pouštět nebudu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
House_MD  |  20. 12. 2017 17:44  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Důvod je jednoduchý - nastavené daně, které srovnávají ceny...
A k tomu nabíjení - síť to nezvládá, už teď Norové připravují omezení dotací a omezují výstavbu nabíječek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Daniel D.  |  20. 12. 2017 19:06  |  Microsoft Windows 10 Chrome 63.0.3239.84

Alespoň někdo má rozum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
alien.cz  |  20. 12. 2017 19:40  |  Microsoft Windows 10 Firefox 57.0

Já bych jen doplnil, že ten 50-ti procentní podíl prodaných elektromobilů v měřeném měsíci znamená cca 2 000 aut V Norsku jezdí zhruba 4 miliony motorových vozidel.Čímž se stává tento článek jen dalším z řady ekologicko-bulvárních žvástů, nebo ukázkovou manipulací. Jak kdo chce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  20. 12. 2017 20:51  |  Microsoft Windows 10 Edge 16.16299

A co ČR? Problém??? Stračí u nás uzákonit stejnou podporu, daně na auta jako v Norsku a budeme mít stejný úspěch elektromobilů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
win7win  |  20. 12. 2017 22:41  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Budem súhlasiť s nórmi až vtedy keď budú tie batérie u seba vyrábať a tiež likvidovať. Takže nikdy!!!
Elektro zariadenia na batérie majú iba pár zanedbateľných nevýhod. Sú neelkologické, neefektívne, nerentabilné. Kedy už konečne niekto múdry a prezradí tieto tajomstvá aj niektorým ekoprimitívnym jedincom? Alebo im nestačili ekologické žiarovky s ortuťou? Tiež trvalo roky kým to prizanli a dovtedy zavádzali ľudí aké je to super pre prírodu.
Ale aspon majú výrobcovia týchto blbostí zmysel pre humor a tak výrobca hybridu auta Mitsubishi zahlásil že sa nikdy na prevádzke majiteľovi nezaplatí, ale je ekologický NIE JE !!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
El Vigo  |  20. 12. 2017 23:35  |  Microsoft Windows 10 Chrome 56.0.2924.76

taky se zblaznili a hlavne se zblaznili do ceskych, polskych a estonskych (ruskych) deti ktere unasi jejich Barnevernet, jestli chcete poradne vystrasit vase dite aby bylo hodny tak kaslete na mikulase s certem ale reknete mu ze s nim pojedete do Norska !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 12. 2017 06:56 | Microsoft Windows 7 Chrome 64.0.3282.24

Buďme radi, že existuje Nórsko - štát, ktorý experimentuje s elektromobilmi vo veľkom. Nás jeho experiment nestojí ani halier (Nórsko ani nie je členom EU), a Nóri si tento experiment (aj dotačný) môžu dovoliť ľavou zadnou. Dlhy Nórska sú totiž - v porovnaní s EU - maličké a navyše nórsky štát má odložené obrovské peniaze z predaja zemného plynu. Nórsky štátny rozpočet by tieto fondy dokázali živiť niekoľko rokov. A čerešnička /třešnička/ na záver? Nóri 98 % svojej elektrickej energie vyrábajú z obnoviteľných zdrojov (hlavne vodných elektrární), pričom jej majú toľko, že ju ešte vo veľkom vyvážajú.
Nórsko je zaujímavé aj z pohľadu budovania infraštruktúry. Rôzni experti aj "experti" môžu 100x urobiť analýzy, kde budú "úzke miesta" elektroinfraštruktúry, ale reálny život bude aj tak o niečom inom. Samozrejme, že to nepôjde bez dočasných problémov, ale NIČ na tomto svete sa nerozvíja bez problémov.
Tých 50 % je zaujímavých aj preto, že sa ešte nepredávajú v Nórsku Tesly 3. Okolo roku 2020 plánuje veľa automobiliek uviesť na trh svoje elektromobily, a predpokladám, že v tom čase podiel elektromobilov pôjde rýchlo hore.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 12. 2017 10:16 | Microsoft Windows 7 IE 11.0

Krásná propagace nesmyslu bez budoucnosti jménem elektroauta. Napište o zdanění aut se spalovacím motorem. Fakt je ten, že v Norsku jsou daně při koupi klasického auta tak přemrštěné, že je prostě rentabilnější pořídit si Teslu.
Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/rekordni-prodeje-elektrom... ...
Toto není úspěch norského ekologického smýšlení, ale sociálního inženýrství podporovaného vládou.
Pár faktů:
https://www.novinky.cz/auto/452069-norsko-po-pod... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kuk  |  21. 12. 2017 12:21  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Kolik je potřeba el. energie pro provoz autoparku ČR při účinnosti 90 %?BEV (bateriový elektromobil) má spotrebu průměrně 20kWh na 100 km ( v reálu je to i míň)Počet aut v ČR 30. 9. 2015 5 822 089 aut
oficiální průměrný nájezd auta v ČR 7 000 km ročně
6 000 000 EV aut x 7 000 km = 42 000 000 000 km ročně
420 000 000 x 20 kWh = 8,4e9 kWh = (8,4 TWh/9) x 10 = 9,88 TWhPro provoz 6 mil EV aut v ČR stačí 9,88 TWh za rok.ČR každý rok vyveze 25 TWh celou 1/3 svý produkce el. energie za pakatel, což je víc jak 2x současná produkce Temelína.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 12. 2017 17:27 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Tohle he už dávno známá informace. Můžou za to daně a dotace.Že by to bylo tak ideální se říct nedá. I v Norsku nemá spousta lidi kde nabíjet, vyhrazené pruhy pro EV už vadí MHD, dotace na luxus v podobě Tesly v tak sociálním je už taky na hraně.Pravděpodobně po skončení dotaci a zvýhodnění to už tak oslavné nebude.. Automobilový průmysl drží spis auta jako Polo, Fiesta nikoliv jako Tesla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor