Nvidia uvolnila legendární PhysX jako open source

Nvidia uvolnila legendární PhysX jako open source

Fyzikální engine PhysX, jehož počátky sahají až do roku 2004, byl nejdříve svázaný se specializovaným hardwarem a po akvizici Nvidií (systém vyvíjela společnost AGEIA Technologies) už se jednalo o software běžící přes procesor i přímo na grafické kartě. V roce 2015 už bylo použití PhysX SDK zdarma i pro komerční účely. Nyní se Nvidia rozhodla ke konečnému kroku.

S novou verzí PhysX SDK 4.0 totiž Nvidia zároveň oznámila, že je tento fyzikální engine dostupný jako open source pod licencí BSD (3-class). Mezi podporované platformy, kde lze PhysX v rámci této licence použít, je iOS, macOS, Android, Linux a Windows (je nutná grafická karta od Nvidie s ovladači ve verzi R304 a novějšími). Omezení v rámci Nvidia EULA ale stále platí pro herní konzole Xbox One, PlayStation 4 a Nintendo Switch.

Zdrojové kódy jsou k dispozici na Githubu. Z byznysového pohledu dává přechod na open source smysl - Nvidii se tak podaří lépe konkurovat v oblasti fyzikálních enginů a vzhledem k tomu, že se PhysX používá kromě her i v robotice a průmyslové simulaci, znamená to i cross-selling grafických karet od Nvidie, ze kterých má Nvidia větší příjmy.

Diskuze (4) Další článek: Newyorská policie si koupila letku dronů. Ta česká má dost možná lepší

Témata článku: Windows, Software, Linux, Nvidia, Android, Open source, GitHub, Herní konzole, Xbox One, Nintendo, Konečný krok, Specializovaný hardware, Engine, Zdrojový kód, BSD, Source, Nintendo Switch, SDK, Komerční účel, Physx, Fyzikální engine, Grafická karta, Mac a Linux, Jak