O2 je na lovu providerů, nabídku dostal i Netbox

O2 v posledních měsících podala nabídku na odkup několika významným regionálním poskytovatelům internetu, třeba Netboxu, Poda, Nej TV a dalším.
O2 je na lovu providerů, nabídku dostal i Netbox

Kellnerova O2 má zájem o koupi lokálních poskytovatelů internetu a s tím spojených služeb. Společnost podle několika dobře informovaných zdrojů Connect.cz dala odkupní nabídku významným regionálním hráčům jako Netbox, Poda, STARNET, itself a také ha-vel. Jedná se také s Nej TV, kde by údajně obchod měl být na spadnutí.

Zástupci O2 oficiální cestou situaci nekomentují. Podle dvou nezávislých zdrojů je odkup Nej TV „skoro jistou záležitostí“. Nej TV je významný provider poskytující připojení k internetu, televizi a také telefonní služby. Provozuje vyšší desítky tisíc přípojek ve více než 50 obcích a menších městech. Registruje přes 70 tisíc zákazníků a patří mezi 15 největších providerů v Česku.

Akcionářem Nej TV je společnost BKS Cable. BKS v minulosti nakupovala další menší regionální providery a v rámci expanze získala investici tří milionů eur od fondu 3TS Capital Partners. Ten nedávno vložil 7,2 milionu dolarů také do pražských Visual Unity. Nej TV by letos mohla dosáhnout na tržby až kolem 300 milionů.

Netbox a další zatím odmítli

Provideři Poda a Netbox podle informací Connect.cz nabídku O2 prozatím odmítli. Netbox je výrazně silný zejména v Brně a obecně patří k celorepublikovým pionýrům v zavádění nových rychlostí a služeb. Firma SMART Comp, která Netbox provozuje, v roce 2013 vykázala výnosy ve výši 197 milionů korun.

 

Poda, Netbox i další prozatím odmítli. Někde je důvodem cena, někde prodávat nechtějí.

 

Poda podle výroční zprávy z roku 2013 odhadovala, že v roce 2014 dosáhne na tržby kolem 275 milionů. V té době společnost působila ve více než 40 tisících domácnostech a její optickou síť využívalo 30 tisíc klientů. Poda provozuje přes 150 kilometrů optických tras a působí v Brně, Znojmu, Jižních Čechách a také Praze.

Zajímavé jsou také další společnosti. Itself provozuje více než 2200 kilometrů dlouhé optické trasy. Ha-vel má zase mimo jiné síť a služby pro firemní zákazníky. Českobudějovický STARNET, který figuruje ve stovkách menších městech a obcích, nabídku od O2 údajně odmítl už několikrát.

Pohodlně získat optiku

Pro O2 jsou regionální akvizice rychlou cestou k tomu, jak získat nové kvalitní sítě a samozřejmě i zákazníky. O2 má výrazně podinvestovanou optiku a nyní hledá cesty, jak tuto díru zacelit. Netbox i Poda mají v podstatě pouze optické sítě a například Nej TV je rovněž optika a bývalá kabelovka.

 

Pro O2 jsou regionální akvizice snadnou cestou, jak získat lepší síť a nové zákazníky.

 

O2 chce rovněž výrazně posílit v oblasti televizního obsahu, což s sebou kromě investic do obsahu (firma už koupila práva třeba na fotbalové zápasy) nese i nutnost kvalitních datových spojů. O2 se také nejspíše bude velice výrazně točit kolem plánovaných 14 miliard na rozvoj rychlého internetu, které do Česka přijdou z Evropské unie.

Firmy typu Netbox, Nej TV nebo Poda už nicméně nejsou malé kousky a případné akvizice mohou být poměrně nákladnou záležitostí.

O2 nedávno ohlásila záměr rozdělit se do dvou samostatných společností (proces už začal), které budou úzce spolupracovat. Pod Českou telekomunikační infrastrukturu budou spadat „kabely“ a další fyzické záležitosti, samotná O2 pak bude především prodejní částí. O2 se tímto mimo jiné vyhne regulaci.

Aktualizováno:

Netbox v zaslaném prohlášení uvádí, že s O2 o prodeji nevyjednává a naopak se soustředí na další rozvoj IPTV služeb prostřednictvím služby Kuki TV a zároveň realizuje další výstavbu optické infrastruktury nejenom v Brně.

Rovněž zástupce firmy STARNET uvedl, že s O2 o odkupu firmy nevyjednává a od O2 žádnou nabídku odkupu zatím nedostal. 

Témata článku: Byznys, Internet, O2, Netbox, Poskytovatelé internetu, IPTV, Smart TV, Nezávislý zdroj, Televizní obsah, Regionální televize, Optika, Plánovaná trasa, Foot