Polské Allegro v Česku a dalších zemích EU odstartovalo už loni, tehdy jsme ale tuto nákupní galerii ještě nebrali moc vážně. Bez české lokalizace a platbách v korunách nemohlo zavedeným e-commerce hráčům příliš konkurovat. Včera ale odstartovalo Allegro.cz, které už na tuzemské prostředí myslí a zboží v něm mohou nabízet i čeští obchodníci.
Největší polský e-shop zamířil k nám. Allegro ale neumí česky a nepřijímá koruny
Aby Allegro nalákala partnery, okopíroval trik nedávno spuštěného Marketplacu od Kauflandu. Obchodníci mohou skrz Allegro až do září 2023 nabízet zboží bez poplatků, pak už budou muset nechávat provizi stejně jako u jiných nákupních galerií jako Alza, Aliexpress nebo Amazon. Či také Mall.cz, který Allegro od loňska vlastní, když jej koupilo společně s CZC a kurýrní společností WeDo.
Od Mallu si Allegro vypůjčilo i program Smart. Takto označené zboží bude e-shop doručovat zdarma do výdejních míst, pokud je v ceně alespoň 299 Kč, případně až domů, pokud stojí 499 Kč a víc. Platí to ale jen pro prvních pět objednávek, pak je třeba hradit předplatné 59 Kč měsíčně nebo 299 Kč ročně.

Zmíněný Mall i CZC prostřednictvím Allegra prodávají také, ceny se mohou lišit. Třeba Mall prodává na Allegru herní konzoli Xbox Series S za 5890 Kč, nejlevněji na trhu. U sebe ji přitom má za 6790 Kč. Rozhodně ale neplatí slova „lepší ceny než v kterémkoli obchodu v Česku“, kterými se Allegro chvástá na webu.
V jeho nabídce jsou stovky tisíc položek ve všech možných kategoriích. Spousta z nich ale budou duplicity, které nabízejí různí prodejci, často také za různé ceny. Platit lze kartou, převodem, přes Apple/Google Pay i PayPal. Doručuje kurýr WeDo, a to buď domů, nebo do výdejních míst stejné firmy či celé sítě Zásilkovny.

„Spuštění Allegro.cz je pro nás v rámci naší ambice vytvořit nejoblíbenější e-commerce platformu pro zákazníky i obchodníky celé střední a východní Evropy stěžejním milníkem. Českým obchodníkům tak zároveň poskytujeme příležitost rozšířit své podnikání s podporou důvěryhodného partnera, který do Česka přináší dlouholeté zkušenosti i množství odborných znalostí ze světa e-commerce,“ říká Alvise Favara, obchodní ředitel Allegra.