Apple | Apple Watch | Hodinky

Polovinu všech prodaných chytrých hodinek v roce 2018 tvořily Apple Watch

Již dřívější statistiky ukazovaly, že se Applu s chytrými hodinkami Watch velmi daří a to i v silné konkurenci velkých i menších výrobců. Protože Apple neuvádí konkrétní prodejní čísla ani podíly na trhu, nezbývá než brát v úvahu alespoň čísla od analytiků, kteří je získávají v rámci analýzy dostupných prodejních kanálů.

Nejnovější studie od společnost Strategy Analytics ukazuje, jak velký náskok má Apple oproti konkurenci v oblasti chytrých hodinek. Dle analýzy se za rok 2018 podařilo Applu prodat celkem 22,5 milionu hodinek Watch, což mu zajistilo 50% tržní podíl. Ostatní hráči už jsou na tom výrazně hůře a společně si poměrně srovnatelně rozdělují zbytek trhu.

Za rok 2018 prodal Fitbit 5,5 milionu chytrých hodinek a dosáhl tak tržního podílu 12,2 %. Samsung prodal 5,3 milionu kusů s tržním podílem 11,8 %, Garmin 3,2 milionu kusů (tržní podíl 7,1 %) a ostatní menší výrobci pak mají dohromady prodeje v oblasti 8,5 milionu kusů a celkový tržní podíl 18,9 %.

Klepněte pro větší obrázek

Pokud jde o trendy, v roce 2017 měl Apple 60% tržní podíl a prodal 17,7 milionu kusů Watch. Největší růst zaznamenal Fitbit, který se meziročně vyhoupl z půl milionu kusů a tržního podílu jen 1,7 % a stal se dvojkou. Samsung sice prodal meziročně téměř dvakrát více kusů, jeho tržní podíl se ale zvýšil jen asi o procento. Na počty kusů se zlepšil i Garmin (z 2,2 na 3,2 milionu kusů za rok), ale z pohledu podílu na trhu začíná ztrácet. Podíl chytrých hodinek od ostatních výrobců začíná rovněž klesat (zatím asi o procento), ale na kusy se jich meziročně prodalo z původních 5,8 milionu kusů (2017) zmíněných 8,5 milionu kusů (2018).

To nasvědčuje tomu, že se trh s chytrými hodinkami velmi rychle zvětšuje a je stále obrovský prostor k růst. Otázka zní, jestli a kdy se dočkáme výraznějších změn v tržních podílech, protože do této oblasti začal zasahovat i společnost Huawei, která by se velmi rychle mohla dostat na úroveň například Samsungu nebo přeskočit i dvojku - Fitbit.

Váš názor Další článek: Vítr už nebude pro cyklisty jen otrava, plachta CycleWing jim pomůže dopředu

Témata článku: Apple, Statistiky, Samsung, Apple Watch, Huawei, Hodinky, Garmin, Fitbit, Tržní podíl, Podíl, Kus, Chytré hodinky, Malý výrobce, Milión kusů, Strategy Analytics, Watch