Pomozte Honzovi dokončit školu

Student marketingu na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně spustil virální web, přes který hledá respondenty z řad startupů pro svojí bakalářskou práci. Výsledkem má být studie.
Pomozte Honzovi dokončit školu

Studenti shání respondenty pro své závěrečné práce různými cestami a velice často už pro tyto účely využívají okruhy svých známých (a jejich známých) na sociálních sítích v kombinaci se sdílenými dokumenty na Google Docs a podobně. Tyto 2 nástroje využívá také student Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Jan Valuštík. Připojil k tomu ale zajímavou virální kampaň.

Valuštíkův projekt ze všeho nejvíce připomíná nedávnou aktivitu slovenského studenta Filipa Šanty, který se díky webu TakeMeToSiliconValley.com dostal do San Francisca a pracuje tam pro softwarovou společnost Nitro PDF konkurující Adobe. Také student marketingu ve Zlíně spustil web, jenž oslovuje startupy v Silicon Valley. Avšak nechce po nich práci, ale pomoci dokončit bakalářské studium.

Mladý student pracuje na závěrečné práci na téma nízkonákladových reklamních kampaní pro startupy na trhu ve Spojených státech a doufá, že díky webu help-honza-finish-his-studies.com dokáže oslovit až 300 relevantních respondentů. Web je velice poutavě zpracován a prosí začínající firmy, aby vyplnily formulář týkající se toho, jak využívají nízkonákladový (low-cost) marketing ke své propagaci.

Studie pro všechny startupy

„Původně jsem chtěl letět do New Yorku startupisty vyzpovídat, ale škola mi na to nestihla dát podporu a už to začalo docela hořet,“ popisuje Valuštík pro Connect.cz vznik projektu. Nakonec se proto rozhodl doučit se k základům HTML a CSS také JavaScript a jQuery a zkusit to přes web. „Na projektu jsem dělal asi 10 dní a jediné, co mě mrzí, je to, že jsem nebyl schopný vytvořit takto atraktivní mobilní verzi,“ dodává.

Klepněte pro větší obrázek
Rozšíří se počet startupů na 300?

Student zprávu o vzniku webu vypustil na Twitter a Facebook ve středu večer a brzy získal okolo 30 vyplněných dotazníků a podporu od českých startupů. „Česká scéna je v tomto super, dokáže podpořit dobrou věc,“ říká. Valuštík už má nicméně i první reakce ze Spojených států, formulář vyplnily třeba firmy Airbnb.com, GoodData, Kickstarter či Vine.

Jména zapojených startupů jsou postupně připisována na web a Valuštík slibuje i šíření jejich dobrého jména „všude, kudy chodí“. Jen u toho ale nezůstane – výsledkem tohoto snažení nemá být jenom školní bakalářská práce, ale také studie, která by měla startupům pomocí s marketingem. „Výsledkem bude práce, která, jak doufám, pomůže startupům najít směr jak zlepšit marketingovou komunikaci,“ říká Valuštík. „Ale zejména zmapuje to, jak v současné době startupy nad marketingem uvažují, co využívají a co je moderní a efektivní přístup k marketingu.“

Diskuze (30) Další článek: Z hrozeb KLDR těží i Anonymous, na Twitteru a Flickru udělali z Kima prase

Témata článku: Airbnb, Startupy, Silicon Valley, Mladý student, Super, Dok, Začínající firma, Help, Hon, Nitro, Finish, Marketing, Česká scéna, Studenti, Dobrý výsledek, Vznik, První reakce, Sdílený dokument


Určitě si přečtěte

Je ta fotka černobílá, nebo barevná? Náš mozek realitu pouze odhaduje a vymýšlí si

Je ta fotka černobílá, nebo barevná? Náš mozek realitu pouze odhaduje a vymýšlí si

** Klasický počítač bezchybně zpracuje bit po bitu dat ** Mozek si realitu naopak spíše představuje a chybuje ** Teď se tím baví internet u další optické iluze

Jakub Čížek | 33

Starý smartphone nemusí skončit v koši. 10 způsobů, jak ho ještě můžete využít

Starý smartphone nemusí skončit v koši. 10 způsobů, jak ho ještě můžete využít

** Co dělat s vysloužilým chytrým telefonem? Neházejte ho do koše! ** Našli jsme pro vás deset možností, jak ho prakticky využít ** I stará zařízení tak mohou být užitečná

Karel Kilián | 47