Zdar, nahlížím optikou velké firmy, která je možná atypická. Nicméně jsem si vytvořil názor založený na reálných zkušenostech.
A) Pokud je infrastruktura tažená na úrovni Česka, nemusí být zhoršení odezvy tolik dramatické. Ovšem, pokud je datové centrum někde v Anglii nebo USA, může trvat načtení firemní intranetové stránky 20-40s, což není odezva srovnatelná s lokálním řešením
B) Ano, je možné si v cloudu kupovat pouze výkon pro okamžitou spotřebu. To je ale scénář třeba pro vývojáře, který občas provádí zátěžové testy. Velká firma musí objednat (a zaplatit) rezervaci výkonu pro X tisíc uživatelů, třeba na rok dopředu. Výkonová špička je třeba v době uzávěrek. Stejně tak by musela nasmlouvat dodávku elektřiny, vody nebo plynu. Ušetřit lze jen změnou dodavatele.
C) Zde opět platí, kde se příslušný OneDrive nachází. Uložení Excelu do lokálního Sharepointu zabere 1s, do externího 5-10s. O milisekundách samozřejmě nelze hovořit.
D) Pokud stejná aplikace, přenesená do cloudu, má 2x delší časy odezvy (třeba reakce na tlačítko trvá 0,5s), pak nutně zhorší produktivitu. Pokud přihlášení do cloudu trvá místo 20s 60s, opět to zhorší produktivitu.
E) Ano, toto funguje, pokud jsou uživatelů desítky. Pokud to jsou desítky tisíc, dostane česká pobočka o 1000 lidech za rok jen vyúčtování s magickou částkou.Je samozřejmě možné, že jinde si uživatelé cloud pochvalují (tím nemyslím manažery). Ale z mého úzkého pohledu zatím kvalitativní skok nenastal.