Proč automobilky od Nokie koupily mapy Here

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 13

Názory k článku

19. 08. 2015 21:10

Nedokážu si představit auto jako krabici co mě sama odveze z bodu A do bodu B i kdybych byl střízlivý tak ten pocit řídit bude chybět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 08. 2015 02:21

Je to jen moje zdání a nebo je ten slovosled nadpisu trochu zavádějící? Ten nadpis zní trochu jako že automobilky které vlastní Nokia koupily mapy HERE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 08. 2015 14:44

Nokia musí mať v podniku zvláštnych ekonómov či skôr "ekonómov!. Predá sa 2.5 miliardy eúr biznis,ktorý ročne generuje skoro miliardu. Pokiaľ by príjmy v takejto výške boli pravidelné, že je ekonomická a účtovnícka hlúposť. Čokoľvek čo má návratnosť pod 5 rokov je super výhodný biznis, a všetko čo má návratnosť pod 10 rokov, je stále veľmi dobrý biznis.
Nokia potrebovala 15 miliárd eúr na kúpu konkurenta. Nie som si istý, či tých 2,5 miliardy eúr pôžičky navyše jej tak veľmi pomôže...
Možno je to však celé inak. Ale cena, za ktorú Nokia mapy Here od Natequ kúpila (8,1 miliardy eúr) oveľa viac zodpovedá reálnej cene.
Konečné posúdenie výhodnosti či nevýhodnosti predaja však závisí od jednej hodnoty, ktorá v článku uvedená nebola - aké ročné náklady mala Nokia s mapami Here. Čím viac sa blížili k miliarde eúr, tak tým bol predaj máp Here výhodnejší a naopak, čím viac sa náklady blížili k nule, tým bol tento predaj nevýhodnejší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 08. 2015 12:56

Chápu správně, že se v roce 2035 odhaduje počet prodaných autonomních vozidel na 12.000 kusů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor