Trh s tablety už je méně než desetinový proti trhu chytrých mobilů. Tabletů se v prvním kalendářním čtvrtletí podle analytické agentury IDC globálně distribuovalo necelých 32 milionů kusů, což je o 12 % méně než ve stejném období loni. Někteří výrobci i přes nepřízeň trhu dokázali udržet, nebo dokonce i navýšit prodeje.
Top 5 výrobců tabletů podle počtu distribuovaných kusů v prvním čtvrtletí roku 2018:
Výrobce
|
1Q18 Objem distribuce
(mil. ks)
|
1Q18 Tržní podíl
|
1Q17 Objem distribuce
(mil. ks)
|
1Q17 Tržní podíl
|
1Q18-1Q17 Meziroční změna
|
Apple
|
9.1
|
28.8%
|
8.9
|
24.9%
|
2.1%
|
Samsung
|
5.3
|
16.7%
|
6.0
|
16.7%
|
-11.4%
|
Huawei
|
3.2
|
10.0%
|
2.8
|
7.8%
|
13.0%
|
Lenovo
|
2.1
|
6.6%
|
2.1
|
5.8%
|
1.8%
|
Amazon
|
1.1
|
3.5%
|
2.2
|
6.0%
|
-49.5%
|
Ostatní
|
10.9
|
34.4%
|
13.9
|
38.8%
|
-21.7%
|
Celkem
|
31.7
|
100.0%
|
35.8
|
100.0%
|
-11.7%
|
Zdroj: IDC Worldwide Quarterly PCD Tracker, 3. května 2018
|
Hlavní část prodejů (zhruba 85 %) představují klasické tablety bez odnímatelné klávesnice, zbytek tvoří obvykle dražší odnímatelné tablety (např. Microsoft Surface, iPad Pro). Poprvé se do statistik IDC promítly i tablety s platformou Chrome OS, které by podle analytiků mohly znamenat právě posilování segmentu odnímatelných tabletů.

Jedničkou trhu zůstává Apple s více než 9 miliony prodaných iPadů, z toho 1,8 milionu byl iPad Pro. Samsungu se naopak nedařilo a klesal s celým trhem o více než 11 %. Naopak Huawei i přes nepřízeň trhu prodeje posílil a díky propadu spíše sezónního Amazonu na polovinu objemu proti stejnému období loni se vrátil na třetí místo. V první pětce najdeme ještě stagnující Lenovo.
Poradíme, jak vybrat správný tablet: