Byznys | Monitory | Hry

Prodeje herních monitorů se meziročně zdvojnásobily. Hraní na počítači zase táhne

Hraní na počítači se po poklesu opět vrací na výšiny, a to i proti velké konkurenci v podobě populárních herních konzolí jako PlayStation 4, Xbox One X a Switch. Větší zájem o herní příslušenství zaznamenali i výrobci herních monitorů.

Letošní rok by se mělo dle odhadů prodat přibližně 5,1 milionu herních monitorů v rámci všech značek, což je dvojnásobek toho, co se prodalo v roce 2017, kdy to bylo 2,5 milionu kusů.

Analytická společnost TrendFroce do segmentu herních monitorů striktně počítá jen modely, které mají frekvenci panelu 100 Hz a výše. Vzhledem k tomu, že frekvence 144 Hz už začíná být takový nový standard v oblasti herních monitorů a na trhu jsou i monitory, které mají frekvenci přes 200 Hz, je tato segmentace relativně objektivní.

V celosvětových prodejích herních monitorů se na prvním místě drží Asus, který je následovaný druhým Acerem. Na třetí a čtvrté pozici se pak střídají značky jako AOC, Benq, Samsung a Philips. V případě Samsungu, který se na čtvrtou pozici dostal letošní rok, je zajímavé zmínit, že 95 % jeho herních monitorů je zakřivených.

Pokud jde ale o herní monitory od všech značek celkově, zakřivené modely mají tržní podíl kolem 54 % a meziročně tento poměr stoupl o 23 %. Podíl plochých herních monitorů meziročně klesl z 77 % na 46 %.

Diskuze (7) Další článek: Samsung nainstaloval do kina v Pekingu obří displej s úhlopříčkou 14 metrů. Nahrazuje projektor

Témata článku: Byznys, Samsung, Asus, Monitory, Hry, Acer, BenQ, Tržní podíl, Xbox One, Philips, Monitor, Analytická společnost, Letošní rok, Velká konkurence, Třetí pozice, Nový standard, První místo, Herní příslušenství, Zakřivený model, Prodej, Hraní, Čtvrtá pozice, Herní monitor, Frekvence, Velký zájem