Nvidia | Grafické karty | Hry

Ray tracing je ve hrách velmi náročný, problémy má i GeForce RTX 2080 Ti za 33 tisíc korun

Redakce PCgamesHardware.de se podívala na zoubek tomu, jak vlastně náročná dokáže být hra s podporou ray tracingu, což je velmi pokročilá technologie nasvícení scény, kterou nyní velmi prosazuje Nvidia se svojí novou řadou grafických karet GeForce RTX.

Testovanou hrou byla Shadow of the Tomb Raider s grafickou kartou GeForce RTX 2080 Ti 11GB. Tedy tím nejvýkonějším co Nvidia momentálně nabízí.

shadow.png

Co všechny přítomné velmi nemile překvapilo, byla náročnost ray tracingu v této hře. Pokud byl totiž tento efekt aktivován, pohybovala se snímková frekvence pouze kolem 30~60 FPS a to v relativně nízkém rozlišení Full HD (1 920 × 1 080 pixelů). Ve vyšším rozlišení by tedy zřejmě už tato grafika neměla dostatečný výkon, což asi nepotěší majitele monitorů s 2K nebo 4K rozlišením.

Ray tracing bude tedy z počátku opravdu použitelný jenom pro malé rozlišení a nebude to nejspíše nic pro fanoušky vysoké snímkovací frekvence či vysokého rozlišení. Což trochu odporuje tomu, co mají herní fanoušci, kteří utratí jen za grafickou kartu více než 33 tisíc korun.

Diskuze (98) Další článek: Revolut Metal přináší cashback v kryptoměně, ocelovou platební kartu a další výhody

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,