Reklamy táhnou. Google už je díky nim větší továrna na peníze než Microsoft

Po Applu a Microsoftu slaví historicky nejlepší finanční výsledky také Alphabet. Firma v posledním čtvrtletí 2021 navýšila tržby o 32 % na 75,3 miliardy dolarů, provozní zisk o 40 % na 21,9 miliardy dolarů a ten čistý o 36 % na 20,6 miliardy.

Rekordní čísla Alphabet vygeneroval i za celý rok. Utržil 257,6 miliardy (41% růst) a skončil s čistým ziskem ve výši 76 miliard (89% růst).

Z finančního hlediska pořád platí, že Alphabet = Google. Jen 181 milionů dolarů pochází ze sesterských společností a 203 milionů pak z investic do jiných firem. Zároveň ale sestry Googlu během tří měsíců prodělaly 1,5 miliardy dolarů.

Celkem 61,2 miliardy dolarů pochází z reklamy, z toho 43,3 miliardy má na svědomí vyhledávač, 8,6 miliardy YouTube a 9,3 miliardy pak inzerce na webech třetích stran. Z přímého prodeje služeb a zařízení pochází 8,2 miliardy dolarů, zvlášť oddělený Google Cloud přinesl do poklady 5,5 miliardy dolarů.

Cloud ale zároveň skončil v provozní ztrátě 890 milionů (ale snížené z loňských 1,2 miliardy). To je ostře v kontrastu s Microsoftem, kde je cloud dnes již hlavní oporou firmy a nejrychleji rostoucím byznysem.

Reklamy ale Alphabetu stačí k tomu, aby v celkových číslech svého redmondského rivala přeskočil. Microsoft s mnohem pestřejší nabídkou produktů a služeb za poslední kvartál utržil 51,7 miliardy (Alphabet 75,3 miliardy) a dosáhl čistého zisku 18,8 miliardy (Alphabet 21,9 miliardy).

Diskuze (2) Další článek: Číňané ukázali nejrychlejší herní monitor na světě. Pyšní se obnovovací frekvencí 500 hertzů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,