Roboti nastupují. Ohrozí až třetinu pracovních míst

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 53

Názory k článku

16. 10. 2015 11:24

Roboti možná nahradí člověka u pokladny, i když ne nikdy na 100%, ale chci vidět, jak bude robot zboží doplňovat, uklízet prodejnu a dávat pozor na překážky v cestě, kontrolovat data spotřeby a přitom se probírat regálem... takže v třeba v obchodě ještě dloooooouho budou lidi potřeba :)
Ono to s tou robotizací obecně zase tak horké nebude, protože někdo ty roboty musí vyvinout, vyrobit, oživit, udržovat.. a na to jsou potřeba vysoce kvalifikovaní lidé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2015 08:40

Pozor na přesvědčení, že 3D tiskárna je lepší než pilník. Lidský mozek je příliš silně propojen s tělem - na to, abychom získali něco jako fyzikální vhled/intuici - prostě abychom dokázali odhadnout, jak se hmota chová, si ji potřebujeme osahat. Hodně důkladně osahat. A právě k tomu slouží ten pilník.
Dobře to ilustruje schopnost hrát na hudební nástroj. Statisticky vzato hrají dobře lidé, kteří cvičením strávili více než 10 000 hodin. Ukazuje se, že "talent" je především ochota strávit s nástrojem každou volnou chvilku.
Když se vrátím zpět k pilníku: na to, abych navrhoval pokročilé hi-tech výrobní technologie, potřebuju mít doslova osaháno, jak se hmota chová - co je to pevnost, pružnost a jak různá hmota reaguje na různé způsoby opracování. A to bez nějakého toho "pilníku" prostě nejde.Tím neříkám, že by na školách neměly být 3D tiskárny.
Říkám, že by 3D tiskárny neměly nahrazovat pilníky. Že "osahat si pilník" je svým způsobem prerekvizita pro to, abych dokázal navrhnout dobrý 3D model pro tu 3D tiskárnu - aby byl ze správného materiálu, optimální tloušťky a struktury...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 10. 2015 17:27

Podle jedné známé renomované ekonomky, která dlouhodobě upozorňuje na katastrofální nastavení současného ekonomického systému, je zbytečných (robotizací a automatizací nahraditelných) 80% pracovních míst.
(ne, prolhanou Šichtařovou jsem na mysli neměl)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2015 17:38

Mám silný pocit Déjà vu, jako bych celý tento článek slova od slova nedávno četl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2015 17:04

Nechápu, proč se máme cítit ohrožení? Tohle jsme přece vždycky chtěli! Kvůli tomuhle naši předkové budovali technickou civilizaci!Na začátku byla vize, že jednoho dne budou všechnu práci dělat roboti!A je to tady! Musíme se radovat, ne smutnit. Lidé budou skládat básně, malovat, souložit, nebo se jen bavit. Nebudou muset pracovat!Kapitalista, vlastnící všechny ty robotické továrny, bude chtít své zboží i prodávat. A komu ho bude prodávat, když budou všichni nezaměstnaní a bez peněz? To by nefungovalo, proto se musí oprášit nějaký takovýto model: https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1kladn%C3%AD_n... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 10. 2015 16:45

Autor článku zabíhá do vzdálenější budoucnosti než si myslí. Cena robotů je poměrně vysoká a použitelnost není 100 procentní. Maloseriová výroba se nezaplatí a přestavby strojů jsou stále dosti drahou záležitostí. Je mnoho oborů které nemají budoucnost stačí se podívat na možnosti studia pro dívky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2015 15:28

Ono se to bohužel zase může posunou do směru, že všechno patří všem. Pokud tu bude armáda lidí bez příjmů (teď je jedno odkud) tak pokud jich bude dost tak vezmou právo do svých rukou a nastaví jíný směr pro celou společnost. Takový "mírumilovný" pohled do budoucnosti je např. Startrek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2015 12:04

Řešením nedostatku práce je do budoucna postupně zkracovat pracovní dobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 10. 2015 09:25

Takový blábol se nedá v klidu číst ani u snídaně. Roboti nejsou schopni myslet a nikdy nebudou. Víte kolik operací na světě provádí samostatně robot? Nula. Uvědomte si, že i v Česku ve velkých výrobách - např. strojírenství, stavebnictví nebo službách už to, co mohlo být automatizováno, tak bylo. V call centrech robota používají, stejně jako ve strojírenství nebo stavebnictví. Robotizace samozřejmě pokračovat bude, ale jako vždy půjde o evoluci, nikoli revoluci. Tento článek je zbytečně senzační a nemyslím si, že by autor ohledně robotiky dělal nějaký výzkum, jak se na úvod chlubí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2015 09:24

Zajímavé. Pracuji ve firmě, která vyrábí díly karoserií z plastické hmoty, na stavební a zemědělskou techniku. Tyto díly je také potřeba nastříkat do laku v rámci konečné úpravy. Do jednoho lakovacího boxu firma před třemi lety zkušebně namontovala robota aby otestovali, zda je schopen nahradit lidskou sílu. Přestože šlo o projekt, který měl vrcholnou podporu našeho managementu, byl asi po roce fungování ukončen s výsledky mírně řečeno neuspokojivými. Robot co do výsledné kvality nebyl schopen nahradit živého lakýrníka. Rovněž příprava vylisovaných dílů ke konečné úpravě, u nás probíhá zcela manuálně. Přesto, že vyrábíme poměrně velké sady komponentů, je každý kus originál a ještě dlouho tomu tak bude, proto alespoň některých profesích, považuji takové články za hudbu ještě docela vzdálené budoucnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 10. 2015 08:57

Co budou dělat lidé, které nahradí roboti? Jakou budou mít sebeúctu, když si uvědomí, že jejich práci hravě zastane stroj? Jak se budou živit? To budou dostávat rentu jen za to, že žijí, nebo se náš národ postupně smrskne na řekněme 100.000 lidí, ty nejvzdělanější, a jen oni budou mít další vzdělané, nejspíš geneticky vyšlechtěné potomky? Docela peklo, není-liž pravda?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2015 08:32

je do očí bijící jak dělníci stojí na konci pásu a skládají zboží na palety pořád ty stejné pohyby celý den.. první masivně nasazené roboty budou paletizační roboty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2015 08:08

Článek opsaný od čínských soudruhů.
V Číně se hlavně sází a daňově se podporuje high-end a průmysl 4.Nedávno jsem četl na Digitimes, jak Taiwanci navrhují zařízení k Průmyslu 4 a co se navrhuje u nás?Dodávám:
Je zajímavé sledovat foxbotizaci firmy Foxconn. Která značně zredukovala foxbotizaci a to na 30% do roku 2020.
Co by bylo zajímavé, jak se vyvíjí roboti třeba za 200 000 - 300 000 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2015 06:13

S touto vizi souhlasim, avsak musime videt jeste dal. Automatizace je dalsi technologickou revoluci, ktera povede k tomu, ze pracovat nebude muset nikdo a penize nebudou mit vyznam. Prechod k tavoemu stavu muze byt velmi dramaticky, proto to take bude revoluce. Avsak cim vice lidi nebude pracovat diky robotum, stat muze napr. zasahnout zdanenim (podstatnym) roboticke prace. Penize se pouziji na soc. davky pro nezamestnatelne. Roboti zacnou vydelavat lidem. Spirala se roztoci, az jednou bude vetsina prace presunuta na roboty. Mozna je to utopisticka vize, mozna jen budoucnost. Ma to nejake mouchy a zavani to prevedenim soukromeho sektoru do rukou lidu (nebo statu), ale kdo by se o to mel starat, kdyz nikdo nebude muset pracovat a penize budou bezvyznamne? Mozna, ze to budou ridit roboti samotni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 10. 2015 06:06

Jak na tom asi budou třeba soudci, úředníci, nebo dokonce politici - nahradí je jednou také roboti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2015 01:14

Proto se to musí vysvětlovat dětem co jdou teď do školy, to je nejvyšší čas. Musej se buďto naučit řemeslo který robot dělat nemůže, nebo se vyškolit na CNC stroje. Podle mě to je v současnosti perspektivní do budoucnosti. Bohužel ale rodiče díky vlastní nevzdělanosti a omezenosti tlačej děti do gymplů a ekonomek a jinejch nesmyslů který je nepřipravěj na dobu za 20, 30 let. V tý době ekonomy nebudeme potřebovat, všechno bude řešit ňákej software, kdo se nezačne přizpůsobovat už teď, skončí pod mostem.
Samozřejmě při většim rozšíření robotů a zániku pracovních míst budou mít firmy a stát větší povinnost postarat se o občany, tak to prostě je. Nejde zrušit čtvrtinu pracovních míst a ty lidi poslat na ulici. Nechápu že při dnešní automatizovaný výrobě musíme vubec tvrdnout takovej čas v práci, člověk by čekal že v 21. století budeme mít víc volnýho času než před 50 nebo 100 lety. A třeba cizinci ve většině firem musej dělat 12ky, což je podle mě dost za hranou morálky a vlastně i zákonů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 10. 2015 00:17

a další třetinu zase vezmou emigranti . . začíná přituhovat,
navíc cca 30% čechů se v práci nesnaží nebo rovnou flákají,
asi nás nečeká dobrá budoucnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 10. 2015 00:13

Moc autorovi děkuji za zajímavý článek - je vidět, že je opravdu novinář a dokáže napsat text, který má hlavu a patu, je čtivý a nejedná se jen o nějaký "obšlehnutý" materiál!
Jaký je to rozdíl oproti výtvorům pánů Čížka, Javůrka a spol., které jsou spíš parodií na "novinařinu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor