Automobily | Autonomní vůz | Yandex

Ruský Yandex a jihokorejský Hyundai budou vyvíjet komponenty pro autonomní auta

Ruský internetový gigant Yandex a jihokorejská automobilka Hyundai budou spolupracovat na vývoji komponent pro autonomní vozidla čtvrté a páté úrovně. Prvním úkolem bude vytvoření funkčního prototypu auta, které bude schopné zcela samostatné jízdy bez zásahu řidiče.

Obě společnosti konstatují, že by se jejich partnerství mohlo rozšířit do „dalších oblastí spolupráce“, jako jsou technologie pro komunikaci hlasem, navigace a mapy. Yandex přitom není v oboru autonomních vozidel žádným nováčkem – svá „samořídící“ auta začal testovat již v roce 2017 a v polovině loňského roku zahájil v Rusku plně autonomní taxislužbu.

Spojení velikánů

Hyundai Mobis je jedním z deseti největších výrobců automobilových komponent na světě. Mateřská firma Hyundai Motor Group, která má ve svém portfoliu značky jako Hyundai, Kia a Genesis, patří co do objemu produkce mezi pět největších výrobců automobilů na světě.

Ani Yandex není rozhodně žádným „béčkem“. Kromě toho, že je provozovatelem největšího ruského internetového portálu, se zabývá také autonomními vozy. Jeho služba Yandex.taxi se v posledních měsících rozšířila do 15 zemí: Arménie, Běloruska, Estonska, Finska, Gruzie, Izraele, Kazachstánu, Kyrgyzstánu, Lotyšska, Litvy, Moldavska, Pobřeží slonoviny, Ruska, Srbska a Uzbekistánu.

Během následujících čtyř let chce Yandex postavit auto bez volantu, které by v některých zemích mělo jezdit zcela bez zásahu člověka. Ruská firma tak chce uspět v segmentu, ve kterém se během dalších sedmi let očekává zhruba desetinásobný růst.

Silná konkurence

Yandex se jednoznačně snaží dostat na špičku přinejmenším ve východním bloku, kde má silnou konkurenci. Například Daimler v červnu loňského roku získal povolení od čínské vlády, jež mu umožnilo testovat automatické auto poháněné platformou Apollo společnosti Baidu na veřejných komunikacích v Pekingu.

Dalším konkurentem je přímo samotná firma Baidu, která letos zahájila kyvadlovou přepravu autonomními autobusy ve více než deseti čínských regionech. Yandex kontruje tím, že jeho výhodou je testování v Rusku, kde panují náročnější klimatické podmínky. Má pro to ty nejlepší předpoklady v podobě vlastních, velmi detailních mapových podkladů.

„Naše technologie jsou jedinečné a již prokázaly svou škálovatelnost,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Yandexu Arkadij Volož. „Samořídící auta Yandexu úspěšně jezdila po ulicích Moskvy, Tel Avivu a Las Vegas, což znamená, že flotila může být rozšířena na jakékoli místo. Od prvních základních testů až po plnohodnotnou veřejnou taxislužbu uplynuly jen dva roky. Díky dohodě s firmou Hyundai Mobis nyní vše půjde ještě rychleji.“

Váš názor Další článek: Některé routery D-Link je možné napadnout, aktualizujte firmware

Témata článku: Automobily, Rusko, Autonomní vůz, Yandex, Baidu, Izrael, Taxi, Kia, Hyundai, Finsko, Litva, Silná konkurence, Arménie, Peking, Uzbekistán, Auto, Kazachstán, Moskva, Komp, Objem produkce, Lotyšsko, Hyundai Mobis, Autonomní vozidlo, Největší výrobce, Estonsko


Určitě si přečtěte

Za hranicemi Chromu: 13 nejzajímavějších prohlížečů, které „nikdo“ nepoužívá

Za hranicemi Chromu: 13 nejzajímavějších prohlížečů, které „nikdo“ nepoužívá

** Šesti nejpoužívanějším prohlížečům patří 94 % trhu ** Různé „klony“ Chromu slibují lepší funkce nebo jiný design ** Také Firefox má řadu zajímavých odnoží

Lukáš Václavík | 38

Čím nahradit Total Commander: 11 správců souborů nejen pro profíky

Čím nahradit Total Commander: 11 správců souborů nejen pro profíky

** Total Commander je fernomén mezi správci souborů ** Našli jsme 11 povedených alternativ ** Zvládnou to samé a ke všemu jsou většinou zadarmo

Karel Kilián | 85

Ubuntu 20.04: Zase vás chce přesvědčit, že je lepší než Windows

Ubuntu 20.04: Zase vás chce přesvědčit, že je lepší než Windows

** Britský Canonical před pár dny vydal novou verzi svého Ubuntu ** 20.04 LTS zapracovalo na grafickém desktopu, rychlosti i bezpečnosti ** V nitru tepe Linux 5.4 a volitelně i nový souborový systém

Jakub Čížek | 121