Šéf Ubisoftu: Herní konzole skončí, nahradí je streamované hry přes internet

  • Hraní her čeká velká změna
  • Revoluci přinesou rychlejší internetové přípojky
  • Příští generace herních konzolí je možná poslední

Šéf Ubisoftu, který patří mezi největší vydavatele her na světě, promluvil o budoucnost hraní her, které se dle jeho názoru zcela změní. První krůčky přitom můžeme sledovat už několik posledních let.

Zatímco i dnes je hraní primárně tom, že musíte mít lokálně velmi výkonný hardware, v budoucnu bude stačit jednodušší levná krabička nebo telefon, který bude zajišťovat pouze připojení k internetu, bezdrátové připojení s ovladači a rychlou dekompresi obrazu.

Konec konzolí a přechod na paušál

Dle Yvese Guillemota je totiž budoucnost hraní pomocí streamování z cloudu, kterou před spoustou let zkoušel i OnLive, jež později zkrachoval a patenty prodal Sony. Důvod je jasný – přišel na trh příliš brzy, kdy nedoběhly ostatní technologie jak v oblasti serverů, tak i rychlosti internetu. V současnosti je systém cloudového hraní dostupný například v rámci Nvidia GeForce Now nebo PlayStation Now.

K přechodu dle tvrzení přitom nedojde hned, ale je možné, že následující generace herních konzolí (třeba PlayStation 5) bude poslední a v následující vlně za 5 až 10 let už žádné „velké“ herní konzole nevyjdou a nebudou vycházet. Rychlost internetu se totiž velmi rychle zlepšuje. Například v USA je už průměrná rychlost připojení k internetu kolem 20 Mb/s a Jižní Korea se pyšní průměrnou rychlostí internetu téměř 29 Mb/s. Za deset let by tyto průměrné rychlosti měly klidně desetinásobné.

Pokud bude mít průměrná internetová přípojka rychlost v oblasti stovek Mb/s, není problém přenášet 4K a 8K streamy v reálném čase. Je jasné, že zpracování 3D grafiky v cloudu je efektivnější a umožní to i přechod na paušální hraní her, podobně jako se to stalo u hudby nebo filmů. První záblesky už ukazuje například i EA, která spustila hraní všech nových i starých her z jejího portfolia za paušální poplatek 100 dolarů ročně.

Nízká odezva je kritická

Jediným problémem, který má ale rovněž jednoduché řešení, je odezva. Zatímco dnes jsou počty a umístění cloudových herních serverů velmi omezené (například v našich podmínkách u služby GeForce Now je nejblíže server ve Frankfurtu), jakmile budou ve většině velkých měst v daných zemích, lze dosáhnout odezvy v rámci jednotek milisekund. To bude použitelné i pro virtuální a rozšířenou realitu při které vás nebude bolet hlava.

Pro dokonalejší chod si lze představit i nějaké hybridní řešení, které bude omezenou část dat a výpočtů zpracovávat lokálně a většinu nejnáročnějších věcí pak v cloudu.

Streamování her také zjednoduší pokrytí různých forem zařízení (televize, přenosné herní konzole, telefony, tablety a další) a zjednoduší vývoj her pro větší množství uživatelů. S nasazením cenově dostupných paušálů a streamováním také více méně pomalu skončí pirátství, podobně jako se to stalo u hudby a začíná se to proměňovat i u filmového (seriálového) průmyslu díky Netflixu a podobným platformám.

Lze předpokládat, že se největší streamovací herní platformou stane Steam, který už streamování her vyvíjí několik let a to nejen pro použití v lokální síti, ale i přes internet s využitím vašeho vlastního počítače jako „serveru“.

Diskuze (54) Další článek: Facebook vyrazil do boje s klamavou reklamou. Roboti ji ale nepoznají, pomoci musí sami uživatelé

Témata článku: Budoucnost, Internet, USA, Netflix, Hry, Steam, Virtuální realita, Herní konzole, Sony, Playstation, Jižní Korea, První krůček, Jediný problém, Velké množství, Snímek obrazovky, Konzole, Velká změna, Streamování, Bezdrátové připojení, Velké město, OnLive, Největší vydavatel, Výkonný hardware, Internetová přípojka, Jednoduché řešení


Určitě si přečtěte

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

** Apple odhalil své plány na zcela nové mapy ** Několik let pracuje na nových mapách, které by měly předběhnout konkurenci ** Objeví se s příchodem iOS 12 pro vybrané státy

Karel Javůrek | 50

15 věcí, které umí Windows 10, ale možná o nich vůbec nevíte

15 věcí, které umí Windows 10, ale možná o nich vůbec nevíte

** Systém Windows 10 umí spoustu užitečných drobností ** O mnoha praktických funkcích pravděpodobně ani nevíte ** Poznejte užitečné tipy, které se vám mohou hodit každý den

Vladislav Kluska | 39

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

** Máme eObčanku, máme čtečku, vyzkoušeli jsme přihlášení na weby úřadů. ** Objevily se drobné problémy, podařilo se nám je vyřešit. ** Používání eObčanky pro online identifikaci je velmi pohodlné.

Marek Lutonský | 28

Tesla je stále ve ztrátě, ale elektromobily Model 3 se prodávají neuvěřitelně dobře

Tesla je stále ve ztrátě, ale elektromobily Model 3 se prodávají neuvěřitelně dobře

** Tesla má rekordní příjem, je ale ve ztrátě ** Objem výroby se zvyšuje, dochází ale baterie ** Pomoci mají nové továrny Gigafactory

Karel Javůrek | 91

Jak John Kemeny a Thomas Kurtz stvořili BASIC, základ novodobého programování

Jak John Kemeny a Thomas Kurtz stvořili BASIC, základ novodobého programování

** Programovací jazyk BASIC tvořil základ osobních počítačů ** Původně byl určen vysokoškolským studentům, aby vůbec byli schopni využívat univerzitní počítač ** Jeden ze spoluautorů dělal výpočtáře Einsteinovi

Pavel Tronner | 78

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

** Pornografie údajně představuje třetinu internetové obsahu a je technologický tahounem ** Do erotického obsahu postupně zasahuje i virtuální realita ** Kromě vizuálního vjemu se pracuje také na virtuálním uspokojení toho hmatového

Jan Dudek | 28


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny