Seznamu se dařilo navzdory covidu. Teď chystá platformy pro podcasty a blogery

Těžké období pro reklamní byznys Seznam ustál bez poskvrny. Loni utržil 4,95 miliardy korun, což je o 5,5 % více než v roce 2019. Provozní zisk EBIT vzrostl dokonce o 14 % na 1,6 miliardy korun.

Lidé zavření doma častěji využívali jeho služeb. Vyhledávač zaznamenal 6% nárůst návštěvnosti. Po letošní úpravě navíc slibuje přesnější výsledky než dřív. Mapy.cz nasbíraly půl milionu nových uživatelů. Vyrostl také srovnávač cen Zboží.cz, který zaznamenal 35% nárůst tržeb.

Seznam také loni na své weby nasadil nový diskuzní modul. Každý den si komentáře pod články přečte 800 tisíc lidí a přibude 50 tisíc nových příspěvků. „Patříme k jedné z nejpoužívanějších tuzemských diskuzních platforem, a jsme dokonce větší než český Twitter,“ říká Pavel Zima, jeden z trojice spoluředitelů Seznamu.

Vývoj tržeb a zisku Seznamu za posledních pět let
  2016 2017 2018 2019 2020
tržby 3,70 mld. Kč 4,12 mld. Kč 4,48 mld. Kč 4,69 mld. Kč 4,95 mld. Kč
zisk 1,34 mld. Kč 1,63 mld. Kč 1,55 mld. Kč 1,37 mld. Kč 1,6 mld. Kč

A co je v plánu pro letošek? Nedávno Seznam oživil Stream.cz a chce nadále oslovovat české autory, aby svá videa publikovali u něj. Připravuje ale také platformu pro podcasty, které už sám tvoří na Novinkách a Seznam Zprávách.

Kromě nich by rád hostoval i textový obsah, pro který chystá distribuční kanál. „Autorům psaných článků pak umožní publikovat jejich texty na domovské stránce a podobně jako vydavatelům ve feedu jim nabídne podíl z reklamy, která se na jejich obsahu zobrazí,“ uvádí Seznam.

Diskuze (2) Další článek: Dassault Systèmes navrhl záchranku v podobě automobilokvadrokoptéry

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,