Seznamovacích služeb existuje nespočet. Před 10 roky vznikl zejména populární Tinder, před pár lety jeho koncept vykradl Facebook Dating. Na trhu existuje také řada menších i větších hráčů včetně seznamek pro různé sociodemografické skupiny.



Ty největší fungují na principu zobrazení jednoho profilu se základními informacemi a fotkami. Zobrazený profil buď označíte jako „líbí se mi“ nebo „nelíbí se mi“. Spark je ale nová seznamka, ve které neprojíždíte jednotlivé profily podobně jako na Tinderu.
Za novou sítí stojí Alex Hofmann, prezident někdejšího musical.ly. To koupilo ByteDance a v roce 2018 ho sloučilo s TikTokem. Spark vám najednou ukáže více profilů ve vašem okolí. Pokud se dvě osoby označí lajkem, mohou si psát. Podobně jako na Bumble ale žádost o přijetí zprávy vydrží jen 24 hodin, informuje magazín TechCrunch, který na novinku upozornil.
Cílem je potlačit snahu o vyčkávání, která se někdy táhne nekonečně dlouho. Základní verze je zdarma, můžete si přikoupit různé upgrady. Ačkoli Spark zřejmě nepřináší nic vyloženě nového, profiluje se jako zdatný konkurent zavedeným značkám.
Během dne po vydání se dostala na první místo žebříčku nejstahovanějších aplikací v App Storu v Irsku a Nizozemsku. Zatím je dostupný jen pro iOS a čerstvě odstartoval v USA.
Jedna aplikace firmě nestačí
Alex Hofmann popisuje trend, který zachytil v Číně. Mnoho technologických firem už nesází všechno na jeden produkt, ale naopak nabízí širší portfolio služeb. Posilují tak svou šanci oslovit více cílových skupin.
Zdroje: TechCrunch