Spotify je pořád v mínusu. V únoru proto zdražilo předplatné

Největší streamovací služba světa ukončila poslední čtvrtletí 2020 tržbami ve výši 1,9 miliardy eur, což je o 15 % více než před rokem. Spotify se ale pořád potácí v červených číslech. Za poslední tři měsíce roku tato švédská společnost prodělala 69 milionů eur. Celoroční tržby činily 7,9 miliardy eur, provozní ztráta byla 293 milionů.

V prosinci už Spotify poslouchalo 345 milionů lidí, z toho 155 milionů si službu předplácelo a 199 milionů využívalo bezplatnou verzi s reklamou. Uživatelská základna tak meziročně vzrostla o 27 %.

Počet posluchačů ovšem roste rychleji než tržby. Stále navíc panuje velký nepoměr mezi příjmy z reklamy a z předplatného. Z průměrného předplatitele má Spotify něco přes čtyři eura měsíčně, z „neplatičů“ pak jen necelých padesát centů. Obě ARPU (average revenue per user) přitom meziročně klesají.

Srovnání českých předplatných Spotify
Tarif Individual Duo Family Student
cena 5,99 € 7,99 € 9,99 € 2,99 €
počet účtů 1 2 6 1
speciální funkce Duo Mix Family Mix, rodičovská kontrola

Jak chce Spotify nakopnout inzertní příjmy, nevíme. Lepšímu hospodaření ale pomůže zvýšením cen předplatného. Už v říjnu loňského roku firma zdražila rodinné účty v sedmi zemích. Od 1. února pak totéž učinila na dalších 25 trzích včetně Česka a Slovenska. V Norsku, Švédsku, Finsku a na Islandu dokonce zdražila všechny typy předplatného.

Zvyšování cen přitom nebylo všude stejné. Zatímco u nás účty Family stouply z 8,99 eura na 9,99 eura, na Slovensku cena poskočila až na 10,99 eura. A to má východní Evropa pořád ještě výhodu. Například Němci platí 9,99 eura za tarif pro jednotlivce a 14,99 eura za rodinné účty.

Ani po těchto úpravách ale firma nečeká, že se dostane do plusu. Ve výhledu na celý rok 2021 počítá s tržbami přes 9 miliard eur, ale ztrátou 200 až 300 milionů. Počet posluchačů by měl vzrůst na 407 až 427 milionů, počet předplatitelů na 172 až 184 milionů.

Na Spotify najdeme přes 60 milionů skladeb rozdělených do více než 4 miliard playlistů. Služba už také čítá přes 2,2 milionu podcastů, ty přitom poslouchá čtvrtina všech uživatelů. Vedení společnosti dokonce zvažuje o tarifu určeném pouze pro poslech nehudebního obsahu.

Spotify loni uvedlo tarify pro dvojice:

Diskuze (60) Další článek: Hackerům klesají zisky z ransomwarových útoků – jejich oběti odmítají platit výkupné

Témata článku: Byznys, Spotify, Evropa, Reklama, Hudba, filmy, seriály, Předplatné, Finanční výsledky, Slovensko, Norsko, Finsko, Švédsko, Tarif, Euro, Island, Miliarda eur, Minus, Arpo, Česká republika, Tržby, Family, Rodinný účet, Účet


Určitě si přečtěte

Messenger a Instagram přicházejí v Evropě o funkce. Kvůli nové směrnici o soukromí
Vladislav Kluska
EvropaInstagramFacebook Messenger
Jak se šíří Covid v Česku: Čerstvá data, semafor PES, mapy okresů a obcí. Každý den aktualizované grafy

Jak se šíří Covid v Česku: Čerstvá data, semafor PES, mapy okresů a obcí. Každý den aktualizované grafy

** Vývoj COVID-19 v Česku: nakažení, úmrtí, testovaní, hospitalizovaní ** Mapa podle okresů, přehled podle věku, situace v Evropě i ve světě ** Každý den aktualizované grafy a mapy

Marek Lutonský | 172

Marek Lutonský
COVID-19Koronavirus
Avast Omni: Krabička, která vám hackne síť a promění se v unikátní antivirus

Avast Omni: Krabička, která vám hackne síť a promění se v unikátní antivirus

** Počítač dnes ochrání kdejaký antivirus ** Drobná krabička Omni se postará rovnou o celou domácí síť ** Bude ji odposlouchávat, analyzovat a blokovat útoky

Jakub Čížek | 120

Jakub Čížek
AntivirusIoT
Čekali jsme skoro šest let. Android Auto jede do Česka i na Slovensko
Lukáš Václavík
Android AutoNavigaceGoogle