Spotify má již 300 milionů uživatelů, většina z nich ale poslouchá zadarmo

Švédské Spotify si nadále udržuje pozici hudební streamovací jedničky. V uplynulém čtvrtletí přidalo dalších osm milionů abonentů a celkově má již 138 milionů předplatitelů. Meziročně Spotify vyrostlo o 27 %.

Celkově již tuto hudební službu využívá v průměru 299 milionů posluchačů měsíčně. Větší část se spoléhá na bezplatný tarif Free, který má omezené funkce, horší zvukovou kvalitu a ještě je proložen reklamou. Inzerce ale v případě Spotify rozhodně nedokáže vyrovnat příjmy z prodeje předplatných.

Pohled do finančních výsledků za druhý kvartál hovoří jasně:

  • Na 138 milionech předplatitelů firma utržila 1758 milionů eur. Z jednoho předplatitele tak má 4,25 eura (112 Kč) měsíčně.
  • Příjmy z reklam činily jen 131 milionů eur, takže při 170 milionech „neplatících“ posluchačů Spotify utržilo v průměru 26 eurocentů na hlavu měsíčně (7 Kč).

Do výsledků přitom zasáhl i Covid-19, resp. neochota inzerentů utrácet za reklamu. Zatímco počet neplatících posluchačů meziročně stoupnul o 31 %, příjmy z reklamy oslabily o 21 %.

Spotify během druhém čtvrtletí utržilo 1,9 miliardy eur (2% růst) a skončilo v provozní ztrátě ve výši 167 milionů eur. Švédská společnost dokázala během 14leté historie pouze jedenkrát hospodařit v plusových číslech. Loni ve třetím kvartálu měla hrubý zisk 54 milionů.

Klepněte pro větší obrázek
Spotify vládne světu, loni mělo tolik předplatitelů jako Apple a Amazon dohromady (zdroj: CounterPoint)

Podle CounterPointu bylo Spotify v roce 2019 jasně největší globální jedničkou. Drželo 35 % všech předplatitelů, Apple Musicu patří 19% podíl, Amazon Musicu 15% a YouTube Musicu pak 6%. Čínský Tencent provozující hned trojici hudebních služeb měl 11 % trhu, ostatní společnosti pak dohromady 14 %. Celkově si podle analytiků hudbu předplácelo 358 milionů uživatelů.

Spotify se proti konkurentům vytasí nejen hudbou, ale také dalším obsahem. Více vsadí na videoklipy a růst chce přes podcasty. V katalogu má momentálně 1,5 milionu pořadů a ty poslouchá 21 % všech uživatelů, tedy asi 63 milionů lidí. Během koronavirové krize bylo populární čtení prvního Harryho Pottera samotným Danielem Radcliffem (plus dalšími herci). V září na Spotify odstartuje svou show podcastová hvězda Joe Rogan a ode dneška na Spotify vysílá Michelle Obamová.

Diskuze (31) Další článek: Už víme, kdo způsobuje neuvěřitelný puch v letní přeplněné tramvaji

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,