Spotify patří mezi nejsilnější služby s nabídkou streamovaného obsahu a je tedy dobrým měřítkem pro celý trh. A ten zjevně slibně roste, a to včetně platících uživatelů. Spotify se aktuálně chlubí dosažením mety 15 milionů předplatitelů. Celkově má přitom 60 milionů aktivních uživatelů, platících je tedy čtvrtina, ostatní poslouchají zdarma s reklamou.
Čísla jsou to zajímavá především ve srovnání s posledními zveřejněnými, a to loni v květnu. To bylo dosaženo 10 milionů předplatitelů. Poměr platících a zdarma poslouchajících uživatelů přitom zůstává zachován, tehdy mělo Spotify celkově 40 milionů aktivních uživatelů.
Něco přes půl roku tedy stačilo k zisku pěti milionů nových platících uživatelů. Ale není to nakonec málo? Spotify loni totiž přišlo s razantní modernizací aplikací a dále rozšiřuje počet zemí, ve kterých své služby nabízí. Aktuálně už jich je 64. A když k tomu přičteme aktuální boom streamovacích služeb, nevydalo by to ještě navíc? Nutno ale připomenout, že Spotify není zdaleka jedinou službou v tomto oboru a pokud se podobně daří ostatním, dá to v součtu vskutku masový zájem o streamovanou hudbu.
Vedle růstu uživatelů je ale druhou otázkou profit a diskutovaná ekonomická udržitelnost. O finanční detaily svého fungování se Spotify bohužel nepodělilo.