Největší hudební streamovací služba opět vyrostla, a to po všech stránkách. Švédské Spotify hlásí, že v posledním čtvrtletí utržilo 2,7 miliardy eur, o 19 % než v předchozím roce. Snížilo i tradiční provozní ztrátu, kterou mívá během Vánoc, místo 69 prodělaných milionů to bylo už jen 7. Ale protože mělo silné kvartály předtím, Spotify vůbec poprvé skončilo za celý rok v černých číslech. Celkový provozní zisk činil 94 milionů eur.
Spotify HiFi je téměř rok po oznámení pořád v nedohlednu. Firma neví, kdy ho uvede
Spotify mělo na konci roku 406 milionů posluchačů, z toho 180 milionů předplatitelů. Naplnily se tak podzimní odhady. Oproti roku 2020 stoupl počet uživatelů o 18 %, těch platících pak o 16 %. Firma očekává, že na konci března bude mít již 418 milionů posluchačů a 183 milionů předplatitelů.
Z hospodářských výsledků je patrné, že předplatitelé jsou pro finanční zdraví firmy klíčoví. Zatímco z neplatícího uživatele má v průměru 56 centů měsíčně, z předplatitele je to přes 4 eura, skoro osmkrát tolik. Během Vánoce se ale Spotify podařilo prodat více reklamy (či za více peněz), protože příjmy z inzerce oproti loňsku poskočily o 40 % a oproti předchozímu čtvrtletí o 22 %.
Šedý trh s předplatným se vymyká kontrole. Spotify, Netflix nebo Disney+ můžete mít doslova za pár korun
Na Spotify najdeme 82 milionů skladeb a 3,6 milionu podcastových pořadů. Firma chce výrazněji proniknout i do audioknih, v listopadu oznámila plány na převzetí společnosti Findaway, která se stará o produkci mluveného slova.