Každý jistě zná systémy rychlého občerstvení drive-thru, díky kterým lze k restauraci přijet, přes mikrofon objednat, na co máte chuť a posléze to u dalšího okénka zaplatíte a vyzvednete hotové. Startup Clincchce jeden z procesů nahradit umělou inteligencí.
V první restauraci na světě už celý burger připravuje robot. Chutná prý lépe než od člověka
Zatím hned v první fázi mluvíte přes mikrofon s člověkem, který zadává objednávku do systému tak, aby byla viditelná pro kuchyň. Clinc ale vyvíjí konverzační umělou inteligenci, která by člověka měla nahradit.
Přijedete tak k objednávkovému „mikrofonu“ a začnete si normálně hlasem objednávat, jak jste zvyklí. Jak je možné vidět na videu, systém si poradí s různými lidskými přeřeknutími, rušením části objednávky i přidávání nových položek. Velkou výhodou je, že možnosti jsou omezené, takže umělá inteligence může být o to bezchybnější, protože očekává jen omezené spektrum dotazů a příkazů.
Startup původně začal s produkty zaměřenými pro finanční instituce, nyní se ale vrhá do další oblasti, kde má určitě velký potenciál. Platformu Clinc si budou moci licencovat a integrovat jakékoli restaurace, přes rozhraní bude pouze nutné nastavit jídelní menu a podporované možnosti.
Pokud si při objednávání systém není jistý nebo nerozumí, automaticky upozorní restauraci, kde vše zase může převzít člověk. Jedná se ale o další technologii, která umožní zbavit se jednoho či více zaměstnanců, případně změnit jejich pozici v rámci restaurace.