Trh chytrých automobilů, které jsou schopné řídit bez řidiče, je jistě velmi blízkou budoucností a do boje se pouští řada velkých technologických společností, mezi kterými je například Apple, Google, Nvidia nebo Intel. Tentokrát vlastní platformu oznámil i Samsung.
V Kalifornii se na silnicích prohání samořízené automobily od téměř 40 společností, zatím v testovacím režimu
Samsung DRVLINE, jak se platforma oficiálně nazývá, má být podle vyjádření co možné nejvíce otevřená a škálovatelná, takže by měla zaujmout výrobce automobilů i vývojáře po celém světě. Samsung také slibuje, že bude možné dosáhnout velké variability a výrobci si tak budou moci spoustu věcí upravit na míru.
Na první pohled to tak vypadá podobně, jako třeba Android od Google, takže taková forma základního operačního systému, nad kterým si výrobci budou moci stavět vlastní úpravy. V tomto případě ale Samsung počítá i s kombinací vlastního hardwaru, především výpočetních nebo paměťových čipů. Je tak na výrobci, jestli si koupí kompletní „balení“, nebo jen část.
Termální superkamera Viper pro automobily vidí úplně všechno
Velká podpora vývojářů je nutná hlavně pro kompatibilitu s různými typy snímacího a výpočetního hardwaru, díky kterému bude možné dosáhnout vysokého stupně autonomie (Level 3, 4 a 5). Pro rychlejší rozvoj v této oblasti Samsung vytvořil i speciální fond, který bude poskytovat investice z počátečního balíku 300 milionů dolarů na projekty a podporu inovací po dobu následujících dvou až tří let.
Že to Samsung myslí opravdu vážné, potvrzuje i předchozí akvizice společnosti Harman za 8 miliard dolarů. I když je tato společnost známá hlavně z oblasti reproduktorů, zabývá se i vývojem technologie propojených automobilů.
Pokud jde ale o střízlivý pohled, Samsung rozhodně nebude mít problém s hardwarem, podobně jako tomu je u dalších segmentů. Velmi slabé místo bude ale jistě u softwaru, který je u autonomních automobilů mnohem kritičtější, než třeba u mobilních telefonů.