Ale tak jistě, že výsledek každé studie závisí na tom, co všechno se do ní zahrne. Ta "vyvracecí" úvaha třeba nepočítá s tím, že elektromobil je skoro vždycky druhé auto v rodině a jako takové toho nenajezdí tolik, takže malé kilometry u srovnávaného spalovacího motoru dávají smysl. Také by to druhé auto v rodině asi nebylo čtyřlitrové Audi. Navíc ta původní studie počítala s polovinou obnovitelných zdrojů v mixu, to je jinde než ve Skandinávii nedosažitelný sen. Nabíjení ze solárních panelů je taky hloupost, většina elektroaut se nabíjí v noci, ještě dlouho nebude infrastruktura na to, aby se dalo nabíjet kamkoli člověk potřebuje přijet. Atd. atp. Pravda bude zase někde mezi. Každopádně elektromobily při našem energetickém mixu nejsou ekologické globálně, ale jen lokálně - přesouvají externality z měst do velkých elektráren.