Tesla je znovu v obrovské ztrátě 700 milionů dolarů za čtvrtletí. Může za to logistika a splacení dluhů 

Názory k článku

Luooo  |  29. 04. 2019 17:11  |  Microsoft Windows 7 Firefox 66.0

Ideálny čas nakupovať akcie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vilik  |  29. 04. 2019 17:37  |  Microsoft Windows 7 Firefox 56.0

Neeee. To přeci není možné. Tesla a ztrátová? To bude fakenews.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
loobick  |  29. 04. 2019 17:38  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Myslím, že zdůvodňovat propad prodejů o 30% a výroby o 20% logistikou je nesmysl. V předchozích čtvrtletích neměli s logistikou v rámci USA v takovém rozsahu problémy, Evropa a Čína jsou jen trhy navíc. Spíš než snižovat výrobu by tedy dávalo smysl prodat ta auta v USA, kde by je byli schopni bez jakýchkoliv problémů doručit. Sezónní vliv je v případě automobilek docela zanedbatelný, v průběhu roku se u tradičních automobilek pohybuje v rozmezí do 10% a třeba Ford měl pokles prodejů mezi 4Q/18 a 1Q/19 do 4%. Reálným důvodem pro tak masivní propad prodejů tedy bude spíš to, že jim v USA prostě došli zákazníci a plán maskovat to exportem do Evropy a Číny jim nevyšel tak, aby to zakryl. Prostě kdo v USA chtěl Teslu, už si ji koupil a není moc dalších lidí, kteří by ji chtěli a mohli si ji dovolit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
runner42  |  29. 04. 2019 18:17  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Tesla čelí krizi způsobené
1) nasycením malého elektromobilního trhu
2) zastaráním modelů s vyšší marží (S a X)
3) významným snížením dotací na US trhu
4) uvedením a nedodáváním modelu Y, který je defacto Model 3 a kanibalizuje částečně jeho prodeje Výsledkem je kolaps poptávky, který na US trhu nastal ke konci roku. Tesla zlepšila Q1 přesunem dodávek Modelu 3 na evropský trh, nicméně nedokázala zakrýt obrovský propad Modelů S a X a přicházející dubnová evropská čísla jsou vysloveně masakr: -80% procent propad oproti Q1. Model 3 si prostě koupili během jediného kvartálu fandové, co na něj čekali, a tím to pro Teslu v Evropě skončilo.Z pohledu akcií očekávám, že se cena vyškrábě zpět k linii podpory v úrovni 250$, ve které se bude plácat do doby, než přijdou čísla za Q2.
Pak může přijít velmi rychlý konec.PS: Zdravím všechny, co se mi smáli, když jsem na konci roku otevřel short pozici při 365$. Dnes se směju já.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (33)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Katikakus  |  29. 04. 2019 19:15  |  Microsoft Windows 7 Chrome 74.0.3729.108

Elektromobil na baterie nabijene ze site je ekologicka, ekonomicka i technologicka katastrofa - toto dnes neni nad slunce jasnejsi pouze naprostym ignorantum a hlupakum.
Vedeli to uz nasi predkove pre vice nez 130 lety. Objevilo se vsak par pomatencu, kteri se tento nesmysl pokusili ozivit. Ani dnes se vsak nikde na svete bez masivnich dotaci neprosadil. Elektromobil na baterie je slepa vyvojova vetev a jeho dny jsou secteny.Elon zaslouzi obdiv, ze se mu na ten kram povedlo namotat tolik lidi, kteri mu doslova vnutili sve penize, on je mohl vesele utracet za neco, co nikdy nemohlo masove fungovat a blbci mu jeste tleskali. No a ted je pohadky konec:
https://seekingalpha.com/article/4256243-teslas-mo... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (37)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Net.Xtreme  |  29. 04. 2019 22:49  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

To vysvětluje, proč tak spěchají s nasazením automatického řízení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Myskar  |  29. 04. 2019 23:31  |  Microsoft Windows 7 Firefox 66.0

Úspěch elektro baterko aut bude patřit jedině Číně. Před rokem jsem psal o postupném úpadku automibilového trhu na Západě a opět jsem měl pravdu a bude hůře a hůře. Navíc montovny v ČR to pěkně odserou. Už teď je to Titanic na kterém se ještě hraje, zpívá a tancuje, ale ono to příjde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 04. 2019 07:16 | Android AppleMAC-Safari 5.0

A pohádka pokračuje...
To bude "překvapení" , až to praskne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
rackycz  |  30. 04. 2019 09:00  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Jen tak dál a hlavně vydržet ! Chudej fanda drží pěsti...Taky se těším, až si jednou koupím elektro, jen to chce vyhrát ve sportce a k autu koupit i barák s garáží, aby bylo kde nabíjet. Čili celková investice tak 7-10milionů a dluh na 40let, bohužel... Jinak to zatím holt nejde, svět na to není přípraven, ale to přijde.. Třeba se jednou dočkáme elektro aut pod milion, s dojezdem a výkonem Tesly a s nabíječkama v ulicích maloměst. Pak snad ubude kritiků. Už se těším na to ticho za jízdy, na zrychlení, na ten komfort při "tankování", které vlastně odpadá, na větší kufr, na levnější a méně častej servis, na jízdu bez chvění a na ne-drnčící startování. Na to, až si na noc budu moct pustit klimošku a spát v autě v kempu, na nízké těžiště a na to dechberoucí pískání tyristorůJistě, zlí jazykové tvrdí, že baterky jsou špatná cesta, ale baterky lze v autě snadno vyměnit za jiný zdroj elektrické energie a pojede se dál... Jen aby to někdo vymyslel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JeCh  |  30. 04. 2019 09:38  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Tak každý, kdo to trochu sleduje, tohle očekával. Tesla nutně potřebovala dobrý výsledek za Q42018. Tak prodali lidem za výhodných podmínek auta, která ještě vůbec nebyly vyrobený. Jenže v Q12019 muselo nastat to, co bylo neodvratné. Museli ty prodaný auta vyrobit a dodat a zároveň už za ně dostali zaplaceno v Q42018 (proto tak vysoké příjmy v tomto kvartále).Čísla z konce loňského roku se tedy nebudou opakovat, pokud Tesla nepředvede opět ten samý trik s vypuštěním kouřové clony.Co mě ale fascinuje je to, jak mají zmáknutý marketing. Těsně před zveřejněním katastrofálních výsledků zveřejní vypustí hromady slibů, optimistických předpovědí a pozitivního PR. Naslibují hory a doly a je úplně jedno, že to nesplní. Nikdo už si na ty sliby za 2 roky nevzpomene a budou moct znovu slíbit to samé, že za dva roky vyrobí plně autonomní vůz. Mimochodem, poprvé tohle Tesla slibovala v roce 2015, pak znovu v 2017, teď v 2019 zase a za dva roky to slíbí znovu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 04. 2019 10:17 | Microsoft Windows 10 Firefox 55.0

Komentáře ani nečtu, opět typický hejt od lidí co v tom autě nikdy nejeli a nikdy nepojedou. Sranda je jak všichni už roky vykládají že Tesla jde ke dnu a že ty Muskovy bláboly žerou jenom Teslafans a podobní, ale to že ta automobilka jede už Xtým rokem a stále zvyšuje prodejní čísla, to jaksi není vůbec důležité O 30% větší tržby za 1Q19 než 1Q18 je, si myslím, úspěch. Že splácí dluhy je dobrá zpráva a to že Tesla vytlačuje ostatní sedany prémiových značek už i u nás taktéž.Držím palce a jen tak dál! Za pár let si ji snad koupím jako bazarovku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
tomripley  |  30. 04. 2019 15:41  |  Android Chrome 73.0

Splaceni dluhu nema na zisk/ztratu zadny vliv.Meli tusim kolem 200m v jednorazovych vydajich - odpisy a vydaje na restrukturalizaci (coz je asi hlavne odstupne). Ale zaroven dostali pres 200m za prodej kreditu v USA, coz se podle me nebude opakovat.Co se tyce Q2, v USA jim poptavka pravdepodobne poroste, v Evrope a Cine klesne, takze celkove necekam velke zlepseni.Hodne lidi si mysli, ze v tuhle chvili potrebuji ziskat externi kapital k preziti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (24)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor