Tesla má podle Muska peníze jen na 10 měsíců. Automobilku čeká drastická dieta

Názory k článku

vzach  |  20. 05. 2019 13:16  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

A není to teď spíš obráceně? Co když Tesla už má vzhledem k počtu objednávek možná i dostatečné výrobní kapacity, ale má naopak relativní nouzi o počet objednávek, pokud by reálné objednávky poněkud zostávaly za počtem někdejších (před)rezervací?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ředitel ČTÚ  |  20. 05. 2019 13:21  |  Microsoft Windows 10 Edge 18.17763

Tesla bude potřebovat továrnu v Čajna number one Tak uvidíme do té doby, jak bude pokračovat obchodní válka mezi ušákama a čajnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katikakus  |  20. 05. 2019 14:28  |  Microsoft Windows 7 Chrome 74.0.3729.157

Je to presne naopak. Tesla ma problemy z odbytem, US trh je nasycen, proto omezuji vyrobu a snazi se jiz vyrobene kusy natlacit do EU a Ciny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 05. 2019 14:30 | Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.157

Inu: sliby - chyby.
Už je na čase, aby ten tunelář zkrachoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dpcstb  |  20. 05. 2019 15:03  |  Microsoft Windows 7 Firefox 66.0

naco predstavovat 10 modelov, ked nema zoptimalizovanu produkciu ani dvoch?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SkACe  |  20. 05. 2019 15:58  |  Microsoft Windows 7 Firefox 66.0

Možná je na čase ta autakonečně prodávat za "nákladovou cenu" a nedotovat to penězma investorů. Oh wait, to by to nikdo nekupoval. Death spiral.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
agent000  |  20. 05. 2019 16:29  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.157

Navíc navyšovali kapitál na začátku května 2019, aby nezkrachovali v průběhu léta
A Tesla má opravdu velkou nouzi o objednávky, Musk to i zmiňoval na poslední konferenci, kdy tvrdil, že "zájem je obrovský, ale inhibitorem je cena". Problémem je, že Model S/X jsou stará auta, nutně potřebující update. Model 3 udělal přesně to co se od něj očekávalo - zkanibalizoval podíl Modelů S/X + přišla konkurence (Především v Evropě a Číně), která je schopná opravovat svoje elektrická auta v normálních termínech a dokonce se auta dají pojistit za normální peníze + tady máme obchodní válku mezi USA a Čínou, kde Tesla bude silně zasažena, protože například moduly Autopilota se vyrábí v Číně.
Dále většina předobjednávek byla na Model 3 za 35k - 7k Tax credit = Model 3 za 28k USD. Tato možnost již neexistuje, protože tady není ani 7k Tax Credit, ani Model 3 za 35k USD. Tím pádem Tesla je nucena operovat na velice mělkém trhu s cenou aut 60k USD a více. Na takový trh prostě nemůžete hodit 5000 polofunkčních zmetků týdně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Elisabath  |  20. 05. 2019 18:23  |  Android Chrome 74.0

Tesla se blíží do finále. To jsem zvědav, která automobilka se plácne přes kapsu a koupí si ji. Možná Číňani by mohli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
alien.cz  |  20. 05. 2019 19:16  |  Macintosh OS X Safari 12.1

Za mě vhodná informace. Akcie půjdou zase o kus níže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2019 19:37 | Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Podľa mňa novinári v týchto článkoch hádžu dokopy hrušky a jablká, resp. cash-flow a zisk firmy. Samozrejme je medzi nimi súvis, ale určite to nie je to isté.
Firma môže byť v slušnom zisku, a napriek tomu nemať hotovosť. Stačí, aby v hotovosti nakúpila nejaký drahší majetok, napr. autá, a je po hotovosti.
Stačí príklad: Firma XYZ dosiahla za rok 2018 zisk pol milióna, ktorý sa viac-menej rovnal aj hotovosti. Ale po daňovom priznaní niekedy v březnu kúpila nový Passat za 700.000 kaček. Je síce bez hotovosti, ale stále v zisku. Pretože účtovne môže do nákladov dať len jednu štvrtinu z ceny auta, to jest 175.000 za rok 2018 a neskôr 175.000 za rok 2019.
Tesla stále kupuje nejaké firmy, nedávno firmu Mawxell za 200 či 300 miliónov USD. Nikde sa ale nedočítate, z akých zdrojov bola financovaná - či si Tesla na to požičala alebo použila vlastnú hotovosť. V minulosti takto Tesla nakúpila iné firmy za cca 2 miliardy dolárov. Opäť nie je známe, z akých zdrojov.
Takže bez takýchto podstatných informácií nemožno o Tesle nič hodnoverné povedať. Samozrejme v účtovných výkazoch sa to nájsť dá, a tie sú určite verejne prístupné, keďže Tesla je akciovka na burze. Ale komu z novinárov by sa to chcelo hľadať a analyzovať...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
brk77  |  20. 05. 2019 20:46  |  Linux Firefox 66.0

Co mi to jen ... ?
Jo, aha!Audi a Porsche jsou v šoku. Nechápou, jak může Tesla prodávat Model 3 tak levně a ještě vydělávat Více na: https://connect.zive.cz/clanky/audi-a-porsche-jso... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MilanM  |  20. 05. 2019 21:03  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Já mu věřím a myslím že postupuje správně. Zdražit nemůže, potřebuje hodně objednávek i když nestíhá (objednávky drží investory v naději) a k tomu zdražení není jisté jaké by to mělo následky. Potřebuje stabilitu objednávek a výroby a najít jak co nejlépe optimalizovat a snížit výdaje. Rozjíždět větší výrobu nyní určitě při stávajících financích nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
runner42  |  20. 05. 2019 21:35  |  Android Chrome 71.0.3578.99

Od prosince 2018 to dělá -46% a rekord burzy v shortování.
Tesla je do konce roku vyřízená.Jinak zdravím všechny, co se mi tu smáli, když jsem jim v na konci roku vysvětloval, že čísla Tesly nesedí a začátek roku bude katastrofa. Vzkaz pro vás - cha cha cháá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Milopolon  |  22. 05. 2019 08:46  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.169

Tak si tady tak letmo pročítám výroční zprávy
https://ir.tesla.com/financial-information/qua... ...
A musím říct, že nemám pocit, že by Tesla měla nějaký fatální problém.
Propad obratu na polovinu v 1Q2019 oproti 4Q2018, to se může asi stát. Ten konec roku přeci jen bývá hektický na utácení. Zvlášť když se podíváme na nárůst obratu z 8,5 mld (2017) na 17,6mld (2018)
Marže na autech se stále pohybuje kolem 20%.
Spíš mi to příjde, že tesla vydělává, ale investuje jako blázen, co jí investoři a dotace dovolí.
Což mi celkem dává smysl. Vlastních 12 tisíc nabíječek, Vlastní továrna na beterie, vlastni HW a SW pro autonomní řízení vozů, ...
No, ono se to časem ukáže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor