Tesla Motors | Elektromobily | Finanční výsledky

Tesla má rekordní příjem i ztrátu. Chce mít nejrychlejší a nejkvalitnější výrobu aut na světě

  • Tesla měla příjem za první tři měsíce letošního roku 3,4 miliardy dolarů
  • Výroba Modelu 3 se začíná zlepšovat
  • Elon Musk si stanovil ještě ambicióznější cíl

Další čtvrtletí je za námi a s ním i aktuální finanční výsledky společnosti Tesla, které vždy vzbuzují emoce jak u investorů, tak i běžné veřejnosti. Tentokrát se podařilo Tesle překonat několik rekordů, bohužel v dobrém i špatném směru.

Výroba i prodeje se zlepšují

Tesla totiž sice dosáhla rekordního příjmu 3,4 miliardy dolarů za první tři měsíce tohoto roku, ale zároveň skončila i v rekordní ztrátě 785 milionů dolarů. To by se ale dle Elona Muska mělo změnit ve třetím a nejpozději ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku, kdy slibuje, že Tesla bude v černých číslech a tedy celkově v zisku. Současná marže je 19,7 %, v případě Modelu X a Modelu S pak vyšších 25 %.

Klepněte pro větší obrázek

Pomoci má hlavně rychlejší výroba levnějších elektromobilů Tesla Model 3, u kterých bylo původně v plánu 20 tisíc vyrobených kusů měsíčně. I když tento plán nabral několikaměsíční zpoždění, věci se začínají zlepšovat a obzvláště pak s novou výrobní linkou, která by měla být efektivnější a rychlejší. Například i výroba baterie v Gigafactory 1 se už zrychlila z původních 7 hodin na pouhých 70 minut.

Dle nejnovějších čísel už Tesla tři týdny po sobě vyrábí Model 3 rychlostí 2 270 kusů za týden. Do dvou měsíců Tesla očekává, že už bude schopná vyrábět plánovaných 5 tisíc kusů Modelu 3 za jeden týden a stanovila si dokonce nový cíl v podobě 10 tisíc kusů vyrobených elektromobilů Model 3 za jeden týden.

Klepněte pro větší obrázek

Elon Musk už několikrát upozorňoval, že hlavní předností Tesly oproti konkurenci má být právě továrna, která bude v porovnání s konkurencí rychlejší, efektivnější a bude vyrábět kvalitní vozy (na současnou nízkou kvalitu upozorňuje několik odborníků v oblasti). Právě na továrnu na elektromobily a baterie pohlíží Elon Musk jako na produkt, kterým Tesla uteče konkurenci. Díky tomu bude možné značně snižovat cenu elektromobilů a prodávat je v mnohem větších počtech. Zkrátka podobně, jako to bylo u prvního Fordu.

Právě u Modelu Y, který by se měl začít vyrábět v roce 2020, slibuje Tesla revoluci ve výrobě, kdy s novou továrnou přijde i překopání většího počtu věcí a poučení ze současných problémů jak ve výrobě, tak i v návrhu a architektuře vozu.

Klepněte pro větší obrázek
Tajemný Model Y

Typickým příkladem je třeba 12V napájení z klasické baterie, jehož odstraněním dojde k řadě zjednodušení s možností větší automatizace. Investice do Modelu Y jsou zatím malé, ve větší míře se začne investovat až příští rok.

Velká popularita v USA

Pokud jde o celková čísla, Tesla dokázala v prvním čtvrtletí celosvětově dodat sice rekordních 29 997 elektromobilů, ale oproti minulému čtvrtletí je to takřka stejný počet. Počet vyrobených vozů je ale mnohem vyšší – celkově 34 494 kusů, přičemž z toho bylo 24 728 Modelů S a X a 9 766 kusů Modelu 3. Tesla se také pochlubila, že Model 3 se již brzy stane nejprodávanějším prémiovým sedanem v USA, protože už prodeje pokořily BMW 3, Audi A4, Lexus IS a brzy překoná Mercedes C.

Klepněte pro větší obrázek
Prodeje prémiových sedanů v USA (Zdroj: Tesla)

Elon Musk také oznámil, že plně autonomní autopilot by měl být technicky připravený na konci příštího roku, ale i přes to nelze čekat, že zcela vymizí nehody. Ve výsledku jich ale budou s těmito systémy mnohonásobně méně než při řízení člověkem.

V případě chytaných elektrických kamionů Tesla Semi je již přibližně 2 tisíce objednávek od různých společností a finální verze by měla ujet až 965 kilometrů s 35tunovým nákladem na jedno nabití. Cena bude 180 tisíc dolarů.

Solární panely a baterie

Nesmíme zapomenout ani na segment Energie, ve které Tesla díky akvizici Solar City rovněž operuje. Za první čtvrtletí se podařilo dodat vlastní solární panely s výkonem 76 MW a úložnou kapacitu 373 MWh pomocí vlastních baterií.

Pomohly pochopitelně velké instalace, například obří 129MWh projekt v jižní Austrálii. Příjmy z této energetické oblasti byly 410 milionů dolarů, což je meziroční zvýšení o poměrně vysokých 92 %.

Diskuze (32) Další článek: Domácí test DNA pro lidi odhalil, že zlatý retrívr by byl vynikajícím cyklistou

Témata článku: Elon Musk, USA, Tesla Motors, Elektromobily, Baterie, Investice, Energie, Finanční výsledky, Elektřina, Austrálie, Akumulátory, Tesla Supercharger, BMW, Solární energie, Fotovoltaika, Hlavní přednost, Levný elektromobil, Prémiový sedan, Lexus, Klasická baterie, Nejnovější číslo, První čtvrtletí, Příští rok, Solar City, Elektromobil


Určitě si přečtěte

Galerie: Srovnali jsme estetický Linux a Windows 10. Který z desktopů je hezčí?

Galerie: Srovnali jsme estetický Linux a Windows 10. Který z desktopů je hezčí?

** Linuxový Elementary OS se inspiruje v Apple macOS ** Microsoft Windows 10 jde vlastní cestou ** Který z desktopů je hezčí? Prohlédněte si galerii

Jakub Čížek | 113

Nejlepší hardware: Skládáme nenáročnou sestavu i extrém na hry

Nejlepší hardware: Skládáme nenáročnou sestavu i extrém na hry

** Poradíme, jaký se teď vyplatí koupit hardware ** Procesory, desky, paměti, grafické karty... je z čeho vybírat ** Počítač ale nemusíte skládat, ukážeme i výhodné hotové počítače

Stanislav Janů | 8

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

** Pornografie údajně představuje třetinu internetové obsahu a je technologický tahounem ** Do erotického obsahu postupně zasahuje i virtuální realita ** Kromě vizuálního vjemu se pracuje také na virtuálním uspokojení toho hmatového

Jan Dudek | 34

Boeing 787 překonal při běžném letu s cestujícími rychlost zvuku. Jak je to možné?

Boeing 787 překonal při běžném letu s cestujícími rychlost zvuku. Jak je to možné?

** Let Virgin Atlantic z Los Angeles do Londýna vzbudil rozruch ** Dle webu na sledování leteckého provozu překonal rychlost zvuku ** Skutečnost je ale trochu jiná, neboť všechno je relativní

Karel Kilián | 23