Neznám přesný majetkový podíl obou firem, ale z dřívějších prohlášení bych tipoval, že většina patří Tesle. Tesla měla do Gigafactory investovat 5 miliard USD, Panasonic zhruba 1,5 miliard USD.
Panasonic vyrábí články, ale vlastnit by je měla Tesla.Ale jinak jsem měl spíše na mysli třeba případ Chevroletu, kdy do jejich Boltu dodává LG prakticky vše spojené s elektronikou (elektromotor, invertor, palubní nabíječku, kompresor klimatizace, baterii, ohřívač baterie, distribuci napětí, komunikační modul, panel nástrojů, infotainment a modul napájení příslušenství).Sice je pravda, že Samsung i LG staví nebo již postavili nějaké své továrny v Evropě, otázkou ovšem je, jestli to pro všechny automobilky bude stačit vzhledem k jejim gigantickým vizím, kolik aut do zásuvky chtějí do 7 let vyrábět.
Daimler má v polovině tohoto roku dokončit stavbu své druhé továrny na baterie, ovšem stále bude výrazně menší než Gigafactory.