Vtipné je, jak reagujete na něco, co jsem vůbec nenapsal. Netuším, koho jste zasáhl na komoru, jak tu aplaudoval kolega, ale mne jste naprosto minul. Netvrdím, že to Tesla dokáže (Musk zcela určitě ne, proto kupuje lidi), říkám jen, že POKUD by se jim to podařilo, mohlo by se jim to vrátit zpět v prodeji a licencích a že tento krok svou logiku má.A že žádný čip nevyvinuli... Hmmm... Jenže tohle je stále dokola - vždy tu je někdo, kdo nikdy nic podobného neudělal, a přesto to zkusí. Většina pohoří, ale ti, kterým se to povede, získají zcela zásadní výhodu.Co si osobně myslím o Tesle, že ta firma zkrachuje do deseti, patnácti let, pokud nadále zůstane u stávající koncepce elektromobilů. Ne prosto, že jim dojde financování, ne proto, že by jejich elektromobily byly špatné nebo slepou cestou, ne proto, že by nedokázali dále navyšovat výrobu. Ten problém, který jim hrozí, je úplně jinde - je to konkurence v podobě autonomních aut. Když Tesla začínala s vývojem a výrobou čistých elektromobilů a Musk bájil o masovosti (přestože na začátku měl nepříliš dobrý model, který zejména cenou spadal mezi luxusní auta), tak se tomu většina zavedených automobilek jen smála. V současné době to je ale tak, že není žádná velká automobilka, která by už neměla či alespoň nepřipravovala čistý elektromobil pro "masovou" výrobu (s ohledem na nevýhody je cílová skupina zatím stále malá). Každopádně trh elektromobilů poroste a každý si tam bude chtít urvat kousek.To, co se děje právě teď, je velmi podobná situace, jen se jedná o autonomní vozidla. Technologické společnosti se předhánějí, kdo má schopnější řešení. Velké automobilky to zatím navenek nijak neberou vážně a než se tyto molochy rozhýbou, bude to ještě tak pět let trvat. Minimálně. Jasně, přidávají do aut asistenty - adaptivní tempomat, hlídání jízdy v pruzích, automatické parkování, ale o čistě autonomní jízdu se rozhodně nijak zvlášť nesnaží. Z výrobců automobilů je tak Tesla jediná, která deklaruje přímý cíl, že chce, aby jich vozy byly časem autonomní, ideálně pak skrze pouhou sw aktualizaci (což je volovina, ten hardware na to zatím nestačí).A právě tohle může Teslu buď dostat opravdu nahoru mezi velké a stabilní výrobce, nebo jí to zláme vaz. Riskovat je de facto jediná možnost. Bez toho půjdou do háje časem zcela určitě. Pokud by jim risk vyšel, mají šanci.