Toshiba končí s notebooky, prodává většinový podíl Sharpu

Toshiba pokračuje v úpadku a po paměťové divizi se zbavuje i vývoje a výroby notebooků, které od roku 1985 úspěšně konkurovaly na trhu s ostatními značkami, obzvláště pak ve firemním segmentu.

Toshiba prodává 80,1% podíl v divizi notebooků pro koncové uživatele společnosti Sharp (patří pod Foxconn) a oznámila, že se místo spotřebitelských produktů a služeb začne více zaměřovat na firemní služby a produkty. Vzhledem k rozmachu Toshiby přitom nejde jen o elektroniku, ale třeba o systémy pro elektrickou přenosovou soustavu, čističky vody a podobně.

Sharpu, respektive Foxconnu tato akvizice umožní mnohem větší zásah na trhu se spotřební elektronikou, kterou bude prodávat pod vlastní značkou. O Sharpu bychom tak měli slyšet stále více nejen z pohledu počítačů a notebooků, ale třeba i mobilních telefonů, chytrých ledniček, televizí a podobně, ve stylu společností jako u LG nebo Samsung. I tyto společnosti totiž tvoří portfolio produktů pro domácnost, které spolu dokáží chytře komunikovat a vytvářet tak chytrou domácnost.

Zda se Sharpu podaří v tomto segmentu konkurovat, bude záležet na mnoha aspektech. Z pohledu byznysového se Sharpu s novým vedení už začalo dařit, za poslední rok skončil v zisku a tržby vyrostly o 18 %. Konkurence má sice silné postavení, ale značka Sharp stále ještě neupadla a je obecně známá, což by mělo pomoci i na velkých trzích mimo Japonsko.

Diskuze (4) Další článek: NASA na Marsu objevila starobylý organický materiál!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,