Notebooky | Byznys | Toshiba

Toshiba končí s notebooky, prodává většinový podíl Sharpu

Toshiba pokračuje v úpadku a po paměťové divizi se zbavuje i vývoje a výroby notebooků, které od roku 1985 úspěšně konkurovaly na trhu s ostatními značkami, obzvláště pak ve firemním segmentu.

Toshiba prodává 80,1% podíl v divizi notebooků pro koncové uživatele společnosti Sharp (patří pod Foxconn) a oznámila, že se místo spotřebitelských produktů a služeb začne více zaměřovat na firemní služby a produkty. Vzhledem k rozmachu Toshiby přitom nejde jen o elektroniku, ale třeba o systémy pro elektrickou přenosovou soustavu, čističky vody a podobně.

Sharpu, respektive Foxconnu tato akvizice umožní mnohem větší zásah na trhu se spotřební elektronikou, kterou bude prodávat pod vlastní značkou. O Sharpu bychom tak měli slyšet stále více nejen z pohledu počítačů a notebooků, ale třeba i mobilních telefonů, chytrých ledniček, televizí a podobně, ve stylu společností jako u LG nebo Samsung. I tyto společnosti totiž tvoří portfolio produktů pro domácnost, které spolu dokáží chytře komunikovat a vytvářet tak chytrou domácnost.

Zda se Sharpu podaří v tomto segmentu konkurovat, bude záležet na mnoha aspektech. Z pohledu byznysového se Sharpu s novým vedení už začalo dařit, za poslední rok skončil v zisku a tržby vyrostly o 18 %. Konkurence má sice silné postavení, ale značka Sharp stále ještě neupadla a je obecně známá, což by mělo pomoci i na velkých trzích mimo Japonsko.

Diskuze (4) Další článek: NASA na Marsu objevila starobylý organický materiál!

Témata článku: Notebooky, Byznys, Mobilní telefon, Chytrá domácnost, Samsung, Akvizice, Japonsko, Toshiba, Foxconn, Sharp, Firemní služba, Velký zásah, Většinový podíl, Podíl, Segment, Koncový uživatel, Nové vedení, Spotřební elektronika, Chytrá lednice, Silné postavení, Značka, Notebook, Spotřebitel, Firemní segment, Produkt, Notebook na Mall.cz