Technologie | Brýle | Rozšířená realita

Tvůrce Oculus Rift zrecenzoval Magic Leap One: je to tragédie, která poškozuje celý segment rozšířené reality

Zakladatel a jeden z původních tvůrců první slušné helmy pro virtuální realitu - Oculus Rift, se dostal k otestování nově představených brýlí pro rozšířenou realitu – Magic Leap One. Oproti jiným recenzím má jeho recenzemnohem vyšší hodnotu, protože sám ví, s jakými technickými problémy se musel Oculus potýkat na začátku vývoje a má v tomto segmentu přehled, byť už ve společnosti Oculus (Facebook) nefiguruje.

Jednou z prvních věcí, kterou Palmer Luckey označil jako naprosto tragickou, je snímání ovladačů v prostoru. Dle vyjádření je pomalé a při rychlejších pohybech dochází ke ztrátě informace o tom, kde se ovladač nachází. Dle jeho slov je to kvůli špatné volbě technologie, která používá magnetického systému, což navíc bude způsobovat i problémy v případném nasazení v nějakém průmyslovém prostředí, na který se Magic Leap odvolává. Jiní hráči v oboru k této technologii z rozumných důvodů nepřistoupili. Navíc je kvůli tomu ovladač zbytečně těžký. Rovněž si postěžoval, že nepochopitelně není touchpad na ovladači možné stisknout, což je standard napříč ovladači.

Samotná základna je dle něj běžný mobilní výpočetní systém s komponenty z tabletu (to je více méně pravda) a s baterií, kterou nelze vyměnit, což omezuje případný zážitek. Baterie totiž na jedno nabití vydrží jen 3 hodiny.

Samotné brýle podle něj rovněž nejsou ničím výjimečné a z technologického pohledu jsou na tom stejně, jako Hololens, které jsou na trhu už od roku 2016. Problém je, že mají stejně omezený zorný úhel a vyzdvihl tak například řešení DreamGlass, které spolupracuje s klasickým mobilním telefonem, má 90stupňový zorný úhel a stojí 399 dolarů. Ano, nevypadají tak stylově, ale alespoň jsou reálně použitelné a to je přesně to, co podle něj tvůrci udělali špatně. Zaměřili se příliš na design a nikoli na samotnou technologii.

Klepněte pro větší obrázek
DreamGlass pro rozšířenou realitu mají 90stupňový zorný úhel

Prezentovaný „vlastní“ operační systém LuminOS je jen systém Android s několika menšími aplikacemi a upraveným vzhledem. To vše podle něj ukazuje, že tvůrci získané miliardy dolarů na investicích prostě propálili na zbytečnosti a pomocí hypu se snažili nadhodnotit reálný stav produktu.

Palmer Luckey uvádí například startup Stereolabs, který má k dispozici technologii rozpoznávání objektů v prostoru a to s řádově menšími investicemi. Podle jeho vyjádření je Magic Leap One jako produkt tragédie, která zbytečně hází špatné světlo na celý segment rozšířené reality a může ovlivnit i skutečně nadějné startupy v jejich dalším vývoji kvůli tomu, že se investoři budou bát do této oblasti investovat.

Váš názor Další článek: ELONOVINKY: Druhá strana popularity – servisy Tesly jsou přeplněné a nestíhají

Témata článku: Technologie, Hardware, Android, Facebook, Oculus, Virtuální realita, Brýle, Rozšířená realita, HoloLens, Investice, Oculus Rift, Magic Leap One, Zorný úhel, Realita, Případné nasazení, Segment, Rozumný důvod, Nadějný start-up, Rychlý pohyb, Špatné světlo, Magnetický systém, TV +, Špatná volba, Dolar, Magic Leap, Tablet s androidem na Mall.cz


Určitě si přečtěte

AR není ani po letech žádný trhák. Teď to zkusí Hybri, který svleče vaše kamarádky

AR není ani po letech žádný trhák. Teď to zkusí Hybri, který svleče vaše kamarádky

** Rozšířené realitě i po letech chybí praktické využití ** Selhaly mobilní aplikace i AR brýle ** Floridské studio to proto zkusí přes bizarní erotiku Hybri

Jakub Čížek | 18

Teachable Machine: Umělá inteligence za pět minut i bez doktorátu z ČVUT

Teachable Machine: Umělá inteligence za pět minut i bez doktorátu z ČVUT

** Pochopit techniky a principy A.I. je složité ** Ale nebojte, jde to i bez doktorátu z IT a matematiky ** Vyzkoušíme generátor neuronových sítí od Googlu

Jakub Čížek | 10

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

** 22. května 1990 uvedl Microsoft Windows 3.0 ** Systém z Microsoftu definitivně udělal lídra na desktopu ** Tehdejší Windows byly vlastně grafickou nadstavbou nad MS-DOS

Jakub Čížek | 76