Twitter se polidšťuje. Nahání uživatele kvůli burze

Twitter zavádí novinky, které ho přibližují více k Facebooku. Musí totiž nahnat co nejvíce uživatelů a před vstupem na burzu přesvědčit investory a inzerenty.
Twitter se polidšťuje. Nahání uživatele kvůli burze

Twitter v posledních týdnech zavádí novinky, které ho více přibližují běžným uživatelům. Nedávno to bylo například řazení reakcí na „twíty“ do jedné konverzace a nyní je to i přímé zobrazování obrázků ve výpisu příspěvků. Tyto a další změny, které jistě v budoucnu přijdou, mají jednoho společného jmenovatele – chystaný vstup na burzu a potřebu získat nové uživatele.

Mikroblogovací síť se od svých počátků co do uživatelské přívětivosti a funkcí hodně rozvinula a postupně do sebe integrovala mnoho funkcí. I první čeští uživatelé si jistě pamatují, kdy „retwítování“ nebylo standardní funkcí a před takto sdílené příspěvky se psalo „RT“. Podobně nebylo možné přímo vkládat obrázky a Twitter tuto funkci integroval až po poměrně dlouhé době, kdy tuto možnost suplovaly jiné služby jako TwitPic.

Ani toto „polidšťování“ není dostatečné a Twitter pro mnohé nové uživatele působí zmatečně a nepřívětivě. Pořád se ukazuje, že nováček, který se na tuto sociální síť přihlásí, má ze začátku značný problém pochopit, k čemu slouží všechny ty znaky jako „@“, „#“, „cc“ a podobně, a má problémy se v přívalu nových zpráv a celé koncepci služby orientovat. Je to tak trochu paradox, Twitter byl totiž od počátků vymýšlen jako velice jednoduchá síť pro rychlé sdílení krátkých zpráv.

Zjednodušením k větší mase uživatelů

Tradiční uživatelé Twitteru ho za jednoduchý a efektivní považují, ostatní minimálně ze začátku příliš ne. Význam a sílu #hashtagů příliš nechápou, což je ostatně dobře vidět na Facebooku, který stejnou funkci nedávno zavedl a z různých měření vyplývá, že u příspěvků, jež hashtagy využívají, je mnohem menší aktivita a dopad.

Klepněte pro větší obrázek
Nedávno přibyly konverzace...

Twitter by mohl zůstat takový, jaký je, s plánovaným vstupem na burzu ale nemůže. Firma chce primární emisí akcií získat až miliardu dolarů a k tomu musí přesvědčit investory o tom, že dokáže vydělávat peníze. Investoři chtějí, aby služba navýšila počet uživatelů na více, než je současných aktivních zhruba 218 milionů. Díky tomu bude možné generovat více a více dat, více obrázků, více informací, více geolokačních údajů a podle toho cílit reklamu inzerentů. A kvůli tomu se Twitter musí z části vzdát sám sebe a stát se sociální sítí podobnou především Facebooku.

Rozjetý projekt od roku 2006 akumuloval ztrátu na 419 milionů dolarů a podle poslední zprávy pro americkou komisi pro cenné papíry se v každém pololetí propady zvyšují. Investice do společnosti navíc činí už 1,19 miliardy dolarů a investoři své vklady jistě budou chtít zhodnotit. Firma na druhou stranu dokáže navyšovat tržby a za druhé pololetí vygenerovala 254 milionů dolarů. Kolem 90 procent je z reklamy.

Pro vedení společnosti tak nyní bude důležité přesvědčit inzerenty a investory, že reklamní model Twitteru je životaschopný. V současné době se mu daří zejména na mobilních zařízeních, kde uživatelé poměrně aktivně klepají na sponzorované twíty mezi tradičními příspěvky. Podobný model se ostatně začíná vyplácet i Facebooku.

Klepněte pro větší obrázek
... a nyní i přímé zobrazování obrázků. Změn směrem k Facebooku bude ale evidentně ještě více.

Obrovský potenciál zejména ve Spojených státech populární sociální sítě je ale ve spojení s televizním vysíláním. Mnoho uživatelů už totiž při sledování televize používá takzvaný „second screen“, tedy druhou obrazovku. To je zpravidla chytrý telefon nebo tablet, do kterého diváci pořadů ťukají své postřehy a právě pomocí hashtagů hodně diskutují. Velká část televizních pořadů v USA má proto v některém z rohů uvedený oficiální hashtag, aby se konverzace dala sjednotit, monitorovat a měřit.

Twitter s televizemi pracuje na tom, aby bylo možné inzerentům nabízet silné inzertní „kombo“. Jakmile uživatelé budou sledovat například novou epizodu Big Bang Theory a na toto téma něco twítnou, inzerent, který má koupený spot při reklamní pauze, bude moci okamžitě na Twitteru zacílit i onoho twítujícího diváka. Jeho sdělení údernější a uživatele „dostane“ i na jeho druhé obrazovce.

Tyto a další modely jsou hlavním důvodem toho, proč Twitter v poslední době kupuje mladé reklamní startupy, ale také společnosti, které dělají průzkumy sociálních sítí, televizního vysílání a podobně. Twitter během svého působení koupil už 29 především malých firem za celkem 640 milionů dolarů.

Diskuze (6) Další článek: BeeLine Reader slibuje nejméně o 10 % rychlejší pročítání webů

Témata článku: Byznys, Sociální sítě, Zobrazování, Sponzorovaná zpráva, Dostatečná změna, Společný jmenovatel, Jednoduchá síť, Chytré televize, Příval, Polidšťování, Big Bang, Konverzace, Zprávy televize Nova, Druhé pololetí, Jednoduché sdílení, Chytrá funkce, Geolokační údaj, Poslední doba, Bang, Paradox, Sociální síť, Přímý vstup, Televizní obrazovka, Přímé sdílení, Hashtag, Televize levně na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

** Strojové učení ještě nepřitáhlo takový zájem jako na začátku prázdnin ** Ne, umělá inteligence nenašla lék na rakovinu ** Naučila se svlékat ženy nejen z plavek

Jakub Čížek | 35

Google dosáhl revolučního milníku v kvantové nadvládě. IBM ale nesouhlasí

Google dosáhl revolučního milníku v kvantové nadvládě. IBM ale nesouhlasí

** Google představil nový kvantový čip s 53 qubity ** Oznámil, že díky němu lidstvo poprvé dosáhlo kvantové nadvlády ** IBM toto tvrzení zlehčuje

Karel Javůrek | 15

9 tipů, jak vyšlechtit nabídku Start ve Windows 10, aby lépe sloužila

9 tipů, jak vyšlechtit nabídku Start ve Windows 10, aby lépe sloužila

** Nabídka Start už existuje bezmála čtvrt století ** Ve Windows 10 postupně dostala celou řadu funkcí ** Start si můžete ve velkém rozsahu přizpůsobit

Karel Kilián | 46

Antivir zdarma: 8 bezplatných řešení, která zatočí s havětí v počítači

Antivir zdarma: 8 bezplatných řešení, která zatočí s havětí v počítači

** Součástí Windows 10 je integrovaný antivirový program. Stačí to? ** Představíme vám sedm aplikací na boj proti virům a malwaru ** Všechny jsou k dispozici zdarma a některé ani nemusíte instalovat

Karel Kilián | 30

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale i tak převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 98

Že by konečně revoluce? Nové chytré hodinky od Garminu mají průhledný solární panel

Že by konečně revoluce? Nové chytré hodinky od Garminu mají průhledný solární panel

** Chytré hodinky mají relativně malou výdrž ** Sportovní fénixy od Garminu jsou na tom ale lépe ** Poslední verze nabízí dokonce transparentní solární panel

Jakub Čížek | 56

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

** Z Brna pochází třetina světové produkce elektronových mikroskopů ** První československý kus vyrobila Tesla už v 50. letech ** Dnes na ni navazuje třeba brněnský Tescan

Jakub Čížek | 19