I když je Uber stále soukromou společností, zveřejňuje vybraná základní finanční a statistická data i pro veřejnost. Nejnovější finanční výsledky ukazují, že se Uberu stále daří velmi rychle růst, avšak na úkor velkých investic.
Uberu přituhuje i na domácí půdě. V New Yorku nedostane nové licence
Za druhé čtvrtletí tohoto roku dosáhl Uber na příjem 2,7 miliardy dolarů, což je o 51 % více, než tomu bylo ve stejném období minulý rok. Mezičtvrtletně se jedná o 8% růst příjmu.
Ztráty se ale mezi čtvrtletími zvětšily z předchozích 304 milionů dolarů na současných 404 milionů dolarů za čtvrtletí. Dle vyjádření Uberu za to mohou velké investice v Indii a také do nových platforem – Uber Eats (rozvážka jídla), Uber Freight (rozvážka zboží řidiči Uberu), sdílená elektrická kola a elektrické skútry. Uber se snaží tyto nové služby nabízet v nových městech a musí tak nakupovat jak samotný hardware, tak zajišťovat provozní náklady a marketing.
Co je to a jak funguje Uber Eats
Uber měl v poslední době problémy s vývojem technologie řízení bez řidiče (autonomní systém) a dokonce se rozhodl i zcela zrušit snahu o autonomní kamiony. Zatím není jasné, jestli se Uberu podaří naskočit znovu na trend, který bude znamenat velkou změnu v jeho byznys modelu s lidskými řidiči.
Ostatní hráči už jsou totiž technologicky dále a pokud by si musel kupovat technologii třetí strany, znamenalo by to v budoucnu vysoké náklady na provoz tak obrovské platformy, jakou Uber má. Oproti platformě Waymo od Googlu by tak třeba nedokázal konkurovat cenou za kilometr.
Uber končí se samořídícími náklaďáky, chce se naplno věnovat osobním automobilům
Uber se chystá vstoupit na veřejnou burzu příští rok, takže se nelze divit tomu, že se chce co nejvíce „vylepšit“, aby se dostal už v počátku na co nejlepší hodnotu akcií.
UberAir bude vozit cestující v Los Angeles elektrickými letouny. První vzlétnou v roce 2020
Ve vzdálenější budoucnosti několika let má Uber v plánu obsadit i nebe, respektive spustit platformu létajících „taxi“ v podobě UberAir.